Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vekt på Ernie Ball EB6180 JR volum-pedal


Enur

Anbefalte innlegg

Men de fungerer fint. De feteste EB volume pedaler er større og veier mer men JR fungerer også. Jeg har en rekke volume pedaler men foretrekker fortsatt en tyve år gammel EB 'murstein'. Og bruker JR på reisebrettet.

Tidligere var jeg fan av å ha volume pedal rett før delay. I nyere tid settes den oftere som første pedal etter gitaren.

Har lenge fundert på å lage et switch system for å toggle den samme volume pedalen mellom de to posisjoner.

Nuvel. Man forsøker å bli en Guitar player. Veien til 'Guitar buyer' og 'Guitar writer' er kort.... :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er først og fremst guitarplayer og ser faren som du nevner Skela. Men etter mange år har jeg bestemt meg for å også utforske et mer utvidet sound og finne en god klangpalett i form av pedaler. Tidligere har jeg brukt multieffektbrett, det siste var Vox Tonelab, men føler ikke at dette gir meg de mulighetene og den kontrollen jeg søker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er først og fremst guitarplayer og ser faren som du nevner Skela. Men etter mange år har jeg bestemt meg for å også utforske et mer utvidet sound og finne en god klangpalett i form av pedaler. Tidligere har jeg brukt multieffektbrett, det siste var Vox Tonelab, men føler ikke at dette gir meg de mulighetene og den kontrollen jeg søker :-)

Forresten interessant det du sier om rekkefølgen på pedalene. Dette vil jeg lære mer om. Jeg har tenkt at det beste ville være å sette volum til sist, slik at man kunne kontrollere signalet fra de andre pedalene (?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett volumepedal enten rett etter gitaren eller rett før delay (og da evt i effektsløyfe).

Husk evt impedanseforskjeller.

Volumepedal først gir deg samme effekt som å gnukke volume pot på gitaren (men å med foten). Før delay får du klassiske swells og beholder konsistent overdrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen er erfaring med Morley Pvo vloum-pedaler? Det er ikke "plus"- versjonen jeg har for øye. Denne har rød logo og et volum-potmeter på høyre side som eneste tilleggsfunksjon.

Endret av Enur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.