Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kemper Profiler og pedaler ...


juzzizhow

Anbefalte innlegg

Ref. tråden her : http://forum.gitarnorge.no/topic/55342-trenger-tips-opptak-og-oeving-uten-kabinett/#entry700623

Før noen år siden fikk jag en "living room demo" av en Kemper Profiler. Vi 'profilerte' da min Weber 5F2A amp, og resultatet blev skikkelig tøft !

Men hvordan tar disse sakene pedaler ?

En 'Tube Screamer' type pedal foran en 1974X type amp låter og spiller jo kuler og krutt o.s.v ... Men hvordan er det da med en 1974X Kemper profil av samme amp ?

Noen som prøvd ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tar pedaler særdeles bra. Aller best gjennom loop når den er satt til "distortion loop", da forteller man kemperen at man ønsker å kjøre pedaler inn før preamp. Jeg bruker i all hovedsak bare forskjellige amp-profiler og midikontroller til å øke/senke gain, men noen clean profiler låter utrolig bra og med f.eks fuzz inn forran blir de helt magiske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedaler er blitt brukt med bra resultat av mange.. Loopen på Kemper fungerer like bra som hvilken som helst annen amp ihvertfal etter det jeg har erfart. Eneste pedal jeg har plugga rett i var en Skrydstrup BR1. Funka likt som om det var på en røramp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kempern er følsom på inngangen akkurat som en røramp, og responderer på volumet på gitaren på samme måte (at en kan cleane opp lyden ved å dra ned volum på gitaren). Funker derfor fint også med pedaler foran for å booste. Har ikke testa sløyfa ennå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kempern er følsom på inngangen akkurat som en røramp, og responderer på volumet på gitaren på samme måte (at en kan cleane opp lyden ved å dra ned volum på gitaren). Funker derfor fint også med pedaler foran for å booste. Har ikke testa sløyfa ennå :)

Akkurat dette trodde jeg ikke var mulig med en digital enhet! Hadde vel aldrig trodd at jeg skulle ha en digital amp heller! hehe

Jeg har kjørt en TC. G-Force gjennom loopen og det fungerr bra, men den må settes til 100% forskjellen i forhold til mange andre digitale er at her er lydene/riggene tatt opp fra den virkelige ampen. Jeg tenkte jeg skulle prøve å modelere favoritt ampen min i helga! :-) får se hvordan det går. Har vært så optatt i det siste og hatt så mye jobber og konsertter at jeg har heller konsentrert meg om å skru til noen sikkelig bra av det eksisterende og fra Amp Factory

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.