Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitar Bygging


Admko

Anbefalte innlegg

Skal bygge en gitar, bruker en kropp fra en konsert hvor de knuste gitaren (fikk den av min fetter som fikk den av sin bror som var der) eller noe slikt, den er i ok stand og mange av delene er i ful lstand, meen pickupene (standard stratocaster ser det ut til) magnetene dems er knekt, trenger jeg å kjøpe nye ? - skal også kjøpe ny hals og kanskje nye volum ting (glemt navnet på dem) for den ene blir veldig varm og er kortsluttet tror jeg- eh jah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nye pu, ny hal, og ny elektronikk.

hva med trem armen?

Så sitter du igjen når alt er montert, justering.

Kort sagt:

- Legge opp elektronikken

- Lodde

- Montere på hals (rett halsstørrelse)

- Sette på stemmeskurer på halsen

Justering:

- Truss rod

- halsen

- stemmeskruene

- pu

- generelt (ect ect)

Heter volum/tone potmeter

kanskje har glemt noe, gikk fort dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nye coils blir det , men det er ikke tremolo på den og den brigde tingen (håper det er det de heter O.o) er helt hel. så må punge ut for en hel hals, med stemme skruer, hvor kan jeg evt. få dette? tre45?

og Potmeteren ser ut til å være revet helt av innvendig, knapper som mangler på den så skal kjøpe ny eller bare koble den av, eh ja, kjøper sikkert ny.

det er et stort knekk der halsen har vært, altså monteringen og alt er der men det er hull som går inn til elektronikken, må lime på plass bitene, siden dette ikke skal bli en proff gitar men en moro gitar så jah, billig som mulig.

men det viktigste for meg nå er, kan jeg få kjøpt hele halsen på tre45? ferdig justert? må jeg da betale ekstra for truss rod justeringa? (hørt at det koster 2-300kr)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke ondt ment, men høres ut som du ikke har fikset/stilt på mange gitarer.

Mitt tips:

Ta kroppen med til noen kyndige, og spørr om dem kan vise/fortelle deg litt mot en symbolisk sum.

Mht "stort knekk der halsen har vært" - høres ikke dette bra ut. Kan få et bilde på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal prøve dette, far kan mer om dette enn meg, jeg er mer en bass fokusert person (nesten aldri rørt en gitar <.<) og enda mindre justert en =3

vi skal stikke opp til tre45 med kroppen og sjekke på hals og elektronikk, så får håpe de kan gi oss en god pris på det, =3,

og trickster jeg ser mest på tre45 og jiwestone men takker for linken, den er veldig nyttig =)

og det med knekken jeg vet ikke helt hva du mener, om du har et bilde eller om jeg har, jeg har ikke noe kamera så men kan forklare.

bak der halsen festes, den lille veggen mot elektronikk hullet, den lille veggen der er knust =3 men har alle delene så.. vet at dette kan ødelegge mye av lyden men det er jo bare for gøy =3 og fikk jo kroppen og alt gratis så, jah. men tenkte at jeg kunne bare lime den på for ordens skyld så. festet tl halsen er der enda, men ene skruen er bøyd så kjøper nye skrue. heh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. jeg husker en gang jeg var på et slags loppemarked, der hadde de en gammelt vrak av en Ibanez. Men den hadde flotte pickuper og ellers bra deler som kunne brukes. Han skulle ha en tusenlapp for den, og da inkludert en bærekasse og en sånn liten mini-stack-marshall-dings :wink:

Jeg kjøpte den ikke da. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.