Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Humbucker i singlecoil format


gitarleik

Anbefalte innlegg

Hei, har sett på diverse gitarer i det siste og har blandt annet sett på ein del stratter som har enten ein eller fleire humbucker i singlecoil format pickups( ala seymour duncan, g&l, mighty mite). Kva er folks meininger rundt desse pickupsa? Vil gjerne ha innspel på om dette kan vera noko å gå for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det blir litt uti tåka å skulle referere til en spesifikk gitarlyd på en spesifikk innspilling ass. Det er MANGE ledd etter gitaren i studio, som kan påvirke lyden mye mer enn pickupen. Husker noen blindtesten med 5150 og Metal Zone?

Et par av Maiden-gutta får jo også disse greiene til å låte anstendig, men de har jo svære rigger med alt mulig dilldall. Dessuten hadde de fetere lyd da de brukte skikkelige humbuckere ;)

Endret av Aphelion
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei! Har lest ganske blandet kritikk om fleire typar singlecoil i hb formar på nettet, og dei fleste er einige om at de ikkje låter som likt som ein vanleg humbucker. Spørsmålet mitt då er om denne "eigne" lyden har sitt bruksområde eller er den meir eller mindre berre eit dårligare valg? Ser at det er ein del produsentar som tilbyr denne løysinga SD, di marzio, mighty mite, gfs, G&l. lindy fralin, joe barden, kent armstrong og sikkert fleire, men kan vell også vera for å tjena penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smaken er som baken.

Aphe og jeg er vel motsetninger her, jeg liker litt komprimert lyd, og synes singlecoil rails er veldig bra, han synes det ikke.
Hvem av oss som har rett skal jeg ikke gi meg ut på å avgjøre, men jeg skal innrømme at han er mer "trendy" i smaken enn meg akkurat nå.

SC humbuckers låter ikke helt likt som ekte vare, det skulle bare mangle, det er tross alt forskjell i konstruksjonen.

Fasit på hva som funker er det faktisk bare du som har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.