Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med ZT Lunchbox?


El_Aba

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal bytte fra kombo, til topp+kabinett. Hadde egentlig bestemt meg for noe i Terror-serien til Orange, men så har jeg tydeligvis plutselig begynt å kikke på disse lunchboxene til ZT. Er det noen som har disse? Slik jeg forstår det, så funker den fint som kombo til f.eks. hjemmebruk, og smelle på et kabinett i bandsammenheng?

Jeg spiller nesten utelukkende med masse dist i band, så da tenker jeg et par pedaler gjør susen?

Noen som kan tale for eller imot dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker zt lunchbox. Jeg kjører den uten ekstrakabinett og har den stående foran meg vinklet rett i fleisen ( på gulvet vel og merke) . Er ikke sikker på hvordan den er med dist ved bruk av ekstra kab, men jeg synes den låter klart best med overdrive og ikke ekstreme settinger. Så ut i fra kun amp tenker jeg at det ikke er noe metalamp, men i rock, country, bluesland. Men lyden funker i mine ører meget bra til akkurat dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde en del research på Lunchbox-type amper (søk i forumet så finner du tråden), og endte opp på ZT Lunchbox. Er strålende fornøyd.

Bor i Finnmark, så å kunne dumpe ampen i kofferten når jeg skal på flyjobber er helt genialt. De ble også meget glade på Radio Nova når jeg ikke tok opp halve studioet med ampen min. Er så liten at jeg kan ha den i garderobeskapet på jobb, og spiller høyt nok til at jeg høres i band og storband.

Finfin cleanlyd, morsom (men ikke alltid like anvendelig) vreng. Jeg trøkker fuzz, mod-effekter, delay, distortion, mer fuzz, oscillering, looper og alt mulig igjennom uten for store problemer. Det blir innimellom litt tannløst i bassregisteret, men det må man nesten forvente med så lite høyttalerelement. Har til gode å hekte på et skikkelig kabinett, men YT-klippene virker lovende.

Du får ikke den samme levende lyden som fra en highclass røramp, men utrolig mye godlyd for pengene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Lunchbox(som midlertidig er ute av drift) og har tidligere hatt en Club.

Når jeg hadde Club'en var den min hovedamp, og brukte den ofte med et 412-kabinett til drøy, seig metal.

Funket fjell det :)

Har forsåvidt brukt Lunchboxen til det samme også, funket bra det og. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.