Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

EQ-pedal


Anbefalte innlegg

Har lyst til å ha mulighet endre "stemmen" på ampen littegrann, og vurderer å putte en EQ-pedal i effektsløyfa.

Etter å ha lest litt rundt på harmony-central (forumet, reviews'ene stoler jeg ikke 100% på), ser det ut som om Danelectro fish 'n chips faktisk slår Boss GE-7 selv om den er endel billigere. Folk sier at Boss'en suger mer tone og faktisk støyer en del.

Noen erfaringer med disse eller andre "rimelige" EQ-pedaler? Er ikke villig til å gå noe særlig over 1000kr. Har egentlig litt lyst på Carl Martin Parametric EQ, men den erså dyr, atte :?

Har hørt at en parametrisk EQ er lettere å tilpasse enn en grafisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv den billigere i en sjappe, boss er jo et merkenavn, derfor kanskje litt dyrere =3 vet ikke helt, men prøv begge to om du kan.

jeg bruker pcen som eq <.< så skal egentlig ikke si noe om emnet XD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at poweramp'en skal farge lyden, og at jeg ikke skal rette opp lyden etter poweramp og høyttaler, men før poweramp'en. Jeg håper på å få en mer realistisk tone siden jeg endrer "stemmen" til amp'en og ikke retter opp tonen i mix'en etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.