Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Splitting av signal for semi-bypass av overdrive pedaler


Griffin

Anbefalte innlegg

Har litt lyst til å prøve to amper hvorpå en kjøres stort sett tørt og den andre for rekka med pedaler... så tenkte lufte noen tanker for å høre om noen har erfaring med noe tilsvarende. Evt. få høre om jeg er helt på jordet her og holder på å nerde meg inn i uløkka...

unntaket her er en rotary pedal inn til den tørre (when engaged).

Her er ett lite "diagram" på hvordan jeg tenker.

Gitar--Wah--Tuner--Splitter1--Fuzz--Overdrive--Boost--Delay--Tremolo--Reverb------Amp 1

| |

--Rotary---Splitter2?-----Volum justering?------------

|

|

-------Amp 2

Splitter 1:

Ideelt så tenkte jeg denne enten foran eller bak wah, men tenkte så sette den etter tuner for å få en mute på begge amper.

Amp 1:

Denne får alle effektene, men ett signal (som med volumjustering kan tas ned til optimalt nivå) kjører rent fram til reverb og er i så mate urørt.

Reverb pedalen er en TC Electronics Trinity, så den har stereo inn/ut. Her kan jeg da kjøre stereo inn og mono ut...

Når jeg kjører rotary effekten så får jeg noe av rotary inn på Amp 1, men uten evt. å kjøre det gjennom annet enn Reverb pedalen.

Amp 2:

Denne ampen får kun enten ett rent signal eller rotary. Enkelt og greit. Mulig en splitter som kan isolere for å unngå jordstøy.

Hvis ikke så kan den få signalet rett fra stereo utgangen på rotary pedalen dersom den har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.