Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trubadur og inear-monitoring


Erik VB

Anbefalte innlegg

Hei.

Etter at "musikerkarrièren" lå brakk i rundt 10 år begynte jeg i fjor å ta oppdrag som trubadur. På spillejobbene jeg har hatt til nå har jeg kun sunget og spilt på min Martin D-28, men jeg ønsker å utvikle meg til å ha med forhåndsinnspilt komp, slik at lydbildet blir fyldigere. (Lager dette i reason). Dette resulterer i .wav-filer som jeg spiller av med ipad'en.

Planen er å bruke syncinside (http://www.syncinside.net/screenshots.html)

til å samkjøre en vanlig wav-fil med komp, og en wav-fil med komp og click-track.

Naturligvis er den videre planen da at click-track- wav'en skal sendes trådløst til mitt øre, mens den andre sendes til mixer og publikum.

Det jeg lurer på er hvilket system som kan holde til slik bruk? Click-track wav'en i øret må selvsagt være 100 % synkront med resten av musikken.

Men da dette ikke er det mest avanserte opplegget, bør det vel holde med et relativt billig inear-system? Noen som har noen anbefalinger til slik bruk? Kan det holde med for eksempel dette?:

http://www.danmusikk.no/product/karsect-mwt5-mwr5-komplet-traadloes-in-ear-mottaker-2086/

Alternativt tenkte jeg også på om det går an å sende via bluetooth? til disse: http://store.bragi.com/collections/all-products/products/the-dash

Gitar og sang (det som spilles live) kommer jeg til å høre gjennom en vanlig scenemonitor, så jeg ser for meg at click-track-wav'en kun skal brukes til ett øre..

Tar i mot alle svar med interesse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har syslet med tanken om å bruke en sånn mini FM-sender til dette. Altså, sende klikktracket til en slik sak som er beregnet på å koble til en avspiller or så å ta i mot dette på en mobil, eller en liten fm-radio som man da har på øret.

Det blir nok mye billigere enn dette, men jeg lurer litt på hvor stabilt det blir. Jeg har aldri kommet lenger enn til tenkestadiet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg har brukt in-ear i mange år. først rett fra aux på bordet og ledning til headsett, så kjøpte jeg et JTS tråløst funka ok, men slo seg på mute ved utespilling og lit fuktig luft. JTS funker om du skal ha et billig sett. for et par år siden kjøpte jeg meg Sennheizer ew300 og det ble jo en helt annen verden, men man må bla opp noen laken skal man ha proff lytting. spørs hvor mye man vil betale. Jeg har ikke angra og har dette i gitarracket mitt. så når jeg gjør jobber for andre enn bandet, Kor Revyband ol. så har jeg min egen lytting in-ear.

Har ingen formening om click og clicktrack da vi spiller uten noe

Endret av morten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.