Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor plassere "udda" pedaler?


bento

Anbefalte innlegg

Hepp!

Holder på å bygge om brettet mitt og i den forbindelse trenger jeg noen råd fra "ya' fine guys".

Først; jeg skal sannsynligvis kvitte meg med i hvertfall én av delaypedalene mine - to EHX MM/MB er overflødig (MM ble kjøpt pga at jeg trodde MB'en var paja). Ser egentlig etter en delaypedal som er både mindre og låter bedre...

Jeg har tidligere kjørt med følgende rekkefølge;

-Tuner

-Volumpedal

-Keeley Compressor

-Keeley Time Machine Boost

-MicroPOG

-Delay (MM/MB)

-Chorus (EHX Clone Theory)

-Trem

-LoopStation

Nå har jeg fått tak i en EHX Freeze "sound retainer" som jeg tenkte å implementere. I tillegg blir chorus'en erstattet med Strymon Blue Sky Reverberator.

På grunn av at jeg bygger om nå, så tenker jeg at Strymon'en kanskje burde plasseres annerledes (sist?) i stedet for å erstatte chorusen direkte? Tenker jeg feil?

I tillegg er min første tanke at "sound retaineren" må først (etter volum/tuner). Innvendinger?

Jeg bruker tre forskjellige amp'er, hvorav én har effektloop. Klarer ikke å se at jeg skal klare å bygge om sånn at jeg kan benytte meg av loopen på den ene ampen..?

Får ikke lagt ut bilder på mediaserveren, men har lasta opp bilde av stashet på iCloud - lenken under er dit...

https://www.icloud.com/iphoto/projects/#1;CAEQARoQIAFuyQDO44wZCqXNkb4kqw;581A8297-478A-4178-91D0-EAC0FCCE8F0D

Prøver også å embedde;

RoQIAFuyQDO44wZCqXNkb4kqw;581A8297-478A-4178-91D0-EAC0FCCE8F0D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde plassert reverben nest sist i rekken, dvs. før looperen. I tillegg hadde jeg satt tremoloen før delayen

-Trem

-Delay
-Reverb
-LoopStation

Men det beste er vel at du tester ut ulike kombinasjoner og finner ut hva du selv synes høres best ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Tuner
-MicroPOG (tidlig for å tracke best mulig)
-Volumpedal
-Keeley Compressor (kan brukes til å booste boosten)
-Keeley Time Machine Boost
-Trem (kan også settesh elt til slutt hvis du vil ha dramatisk tremolo)
-Reverb
-Delay (MM/MB)
-EHX Freeze (for å få med alle lyder/effekter)
-LoopStation

Men som vanlig må man prøve seg frem og finne ut av hva man liker best.

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.