Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

TonePros tuners til Epiphone MIJ SG? tips?


Gjest Hans Hansen

Anbefalte innlegg

Gjest Hans Hansen

Tror ikke det er noe gærnt med de, jeg bare går i upgrade modus automatisk men burde kanskje gi de en sjanse:) lol

De jeg selger passer ikke i hullene på Epiphonen, orker ikke drille/utvide og holde på.

Men tenkte at TonePros ville være bedre enn hva som sitter på i dag men kanskje jeg bare skal gi de en sjanse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper ToneProsene er bedre, men at de som står på er helt kurante så lenge gitaren strenges skikkelig.

Er det Kluson-type som står på Epien nå? Vet at enkelte japanske saker har litt andre mål, selv om det oppgis noe annet.

Se på japansk Fender, der klusonskruene har mindre stamme/mindre hull i headstock enn på amerikansk Fender (samme gjelder med Allparts-halser vs for eksempel Musikraft (om man bestiller opp med huller for Kluson-skruer)).

Hvis du allikevel skal levere den inn for å sette på alskens hardware og ny elektronikk hadde jeg fått satt på Toneprosene i samme slengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Det er type Kluson ja, men ser at hullet på denne er ca 7mm på baksiden av headstocken og ca 9 mm på frontsiden.

Jeg kommer nok til å teste og se hvordan disse holder seg og så evt finne en direkte erstattere senere om det trengs så jeg ikke trenger modifisere hullene.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.