Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Suksess med Gitar og IPad Air


Thammarat

Anbefalte innlegg

God Jul alle sammen!

Tenkte jeg skulle rapportere litt om et tema som kanskje ikke er så belyst enda. Gjelder opptak/avspilling fra gitar til iPad 4 og Air (Lightning interface) og IOS 7.0.4. Har bla. liggende en meget bra sak som heter Zoom H4n. Flere kjenner vel til den og den har også kommet ut i ny versjon som er enda mer kapabel som heter H6n. Uansett så har jeg nå testet den litt med Lightning til Camera Kit. Den må dog ha ekstra strøm via USB Hub m / ekstern strømforsyning for å fungere på dette oppsettet. Brukte Garage Band for testen og lyden var rett og slett superbra!. Det er mye snakk om bla. Apogee Jam etc. for dette bruket, men lyden var helt topp selv med singlecoil Stratten min. Den koster endel, men spec er på øverste hylle og har mange bruksområder. Firmware på min er v.1.6.

Les masse detaljer om denne her:

http://www.zoom.co.jp/english/products/h4n/

Har også en mer low end Behringer Xenyx X1222USB mixer som faktisk fungerte UTEN USB Hub. Plugget den direkte inn i Lightning to Camera Kittet og Garage Band fungerte helt greit. Preamp'ene på denne mikseren er kanskje ikke de beste så vet ikke hvordan det blir med støy, men har ikke fått tweaket noe enda på det. Fungerte gjorde den iallefall.

Les mer om denne her:

http://www.behringer.com/EN/Products/X1222USB.aspx

Ellers så er det en ting jeg lurer på og det er om Lightning pluggen supporterer ladefunksjon på samme måte som 30-pin pluggen gjør. Strømforbruket fra iPad'en ved bruk av utstyret ovenfor var ikke stort, men muligheten for lading samtidig som man bruker iPad'en til eksternt utstyr er definitivt viktig synes jeg. Noen som vet noe mer om dette?

Ha et Godt Nyttår!

Endret av Thammarat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.