Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Millenium utstyr, bra?


greovhan

Anbefalte innlegg

Det der varierer fra modell til modell.

Jeg kjøpte i sin tid det billigste, og det var helt ubrukelig. Sentrale deler i plast (det sirkelformede festet til bommen) som røyk første dagen. Det var dette, Millenium MS-2005:

158894.jpgStyr unna!

Thomann ga god service, og jeg slapp å returnere det. Jeg betalte mellomlegget til MS-2003, som er noe mer solid og et helt greit stativ (selv om det ikke er toppkvalitet, selvsagt):

133136.jpgOk stativ.

Det står nå permanent i øvingslokalet og har overlevd så langt.

Jeg har også kjøpt et elektronisk trommesett til sønnen min herfra. Åpenbart OEM-produkt som jeg har sett under andre billigmerkenavn også. Trommesettet var billig, og faktisk helt greit å spille på, men lydmodulen hadde en del støy. Flott som øvingssett, men ikke til performance.

Jeg har også kjøpt en kabeltester Millenium MCT-10, som gjør en helt grei jobb.

Min konklusjon: Millenium fra Thomann er et samlemerke der Thomann kjøper inn fra OEM-leverandører. Det betyr variabel kvalitet. Thomann har flere andre merker også med samme egenskap: Harley Benton, Thon, Thomann, the t.bone, the Box, the t.amp. Kanskje flere også.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der varierer fra modell til modell. Jeg kjøpte i sin tid det billigste, og det var helt ubrukelig. Sentrale deler i plast som røyk første dagen. Det var dette, Millenium MS-2005:

158894.jpgStyr unna!

Okay, takk for svar. Var denna jeg kikka på og, hehe. Regner med at hihatstativene er like rævva da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der varierer fra modell til modell.

Jeg kjøpte i sin tid det billigste, og det var helt ubrukelig. Sentrale deler i plast (det sirkelformede festet til bommen) som røyk første dagen. Det var dette, Millenium MS-2005:

158894.jpgStyr unna!

Thomann ga god service, og jeg slapp å returnere det. Jeg betalte mellomlegget til MS-2003, som er noe mer solid og et helt greit stativ (selv om det ikke er toppkvalitet, selvsagt:

133136.jpgOk stativ.

Det står nå permanent i øvingslokalet og har overlevd så langt.

Jeg har også kjøpt et elektronisk trommesett til sønnen min herfra. Åpenbart OEM-produkt som jeg har sett under andre billigmerkenavn også. Trommesettet var billig, og faktisk helt greit å spille på, men lydmodulen hadde en del støy. Flott som øvingssett, men ikke til performance.

Min konklusjon: Millenium fra Thomann er et samlemerke der Thomann kjøper inn fra OEM-leverandører. Det betyr variabel kvalitet. Thomann har flere andre merker også med samme egenskap: Harley Benton, Thon, Thomann, the t.bone, the Box, the t.amp. Kanskje flere også.

Aha, kjøpte faktisk en Harley benton gitar for et par dager siden. T-40. Har ikke aning om det er bra greier, skal bare ha som øvingsgitar hjemme. Så lenge den er overkommelig å spella på er jeg fornyød. Fin finish og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, kjøpte faktisk en Harley benton gitar for et par dager siden. T-40. Har ikke aning om det er bra greier, skal bare ha som øvingsgitar hjemme. Så lenge den er overkommelig å spella på er jeg fornyød. Fin finish og :)

Trenger ikke være ille. Men kvaliteten kan variere veldig fra produktmodell til produktmodell på disse husmerkene.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.