Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Music Man Sterling 5


Bugbass

Anbefalte innlegg

For mange år siden hadde jeg en Stingray -78. Sunburst med lønn gripebrett. Rett og slett en veldig bra bass, som jeg solgte...Det har jeg angret mye på, og jeg har alltid visst at jeg kom til å kjøpe en ny engang. Men så ble det en Sterling 5 i stedet av forskjellige grunner. Denne har jeg nå levd med noen uker, og her følger en liten review.

Førsteinntrykket når jeg pakket den ut var veldig bra. Flott finish, solid skikkelig håndverk. Sterling har en litt mindre kropp en Stingray, noe som passer meg bra. Jeg følte meg hjemme med denne bassen etter bare ei kort stund. Det lover jo bra. Jeg skal ikke ramse opp så mye tekniske detaljer, de er jo lett tilgjengelig på nettet, men Sterling har også en annen type magnet i pickupen enn Stingray, og låter enda tightere og mer aggresiv. Men forskjellene er ikke enorme, det låter fortsatt Music Man. Min bass har en humbucker, men flere pickupkonfigurasjoner kan fåes.

Lyden er veldig artikulert, og tonene spretter ut av bassanlegget, herlig! Denne bassen låter fett med all eq flatt, men for de som har behov for å skru litt så er tre bånds eq-en veldig nyttig og musikalsk. Bassen har også en treveis svitsj, som gjør at du kan veksle mellom tre forskjellige varianter av Music man lyden. Alle tre er veldig bra, og det er ingen volumendringer når du svitsjer mellom de tre. Med bryteren i bakerste posisjon låter det mest likt Stingray. I midten mer singelcoil ala Jaco, og i fremste posisjon en slags blanding. Jeg foretrekker som regel fremste posisjon.

Bassen spiller som en drøm! Bånda er jevne og fine, noe som gjør at du kan ha veldig lave strenger. Jeg finner ingen veldig utpregede dødpunkter, og h-strengen er supertight. Denne bassen er etter min mening oppe å snuser på boutique-kvalitet. Tommelen opp, sjekk ut MM Sterling hvis dere får sjansen!!

Prisen vil i Norge havne på fra ca 17 lapper og oppover, alt etter hvilken finish og pickupkonfigurasjon du velger. Bilde finnes i bassgalleriet.

Endret av Bugbass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.