Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spock's Beard - Brief Nocturnes and Dreamless Sleep


GonWild

Anbefalte innlegg

..et ofte glemt og sykt undervurdert band dette, som i noen år har laget melodisk prog i en helt egen klasse.

Nytt album akkurat ute (kan blant annet kjøpes digitalt for en billig penge her:http://spocksbeard.bandcamp.com)

ikke ofte jeg lager slike tråder med musikkanbefalinger, men etter å hørt på denne plata må jeg bare si at det er noe av det beste jeg hørt på lang lang tid!!!! Musikalsk variert, nydelig melodisk og progressivt, utrolig bra vokalist, flott lyd og produksjon osv. kan ikke lovprise denne plata nok! Så de av dere som liker Spock's fra før...hør denne..sier ikke mer! De som ikke har et forhold til dette bandet, er dette en knallbra plass å starte.

sånn, da har jeg slått et slag for Spock's, men skulle bare mangle! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dem på Rockefeller som special guests med Dream Theater i 2000, det var helt sykt. Blåste dramtaterne av scenen, for å si det mildt :D Ramla litt av lasset etter sjefen sjøl slutta, kanskje jeg bør plukke opp dette bandet igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg faktisk ikke forventa av deg Aphelion. Skal jeg være helt ærlig. :P

Til emnet: Ikke hørt så mye av Spock's Beard etter at Neal Morse slutta selv. Men Snow er helt klart et av alltime favoritt progplater ja. Skal nok sjekke ut den nye plata også :)

Endret av Nameless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, når det gjelder prog er det de gode gamle banda som gjelder for meg. Og siden Spock's Beard har mye elementer fra den gamle progen, synes jeg det er helt sjef :D Spesielt de Gentle Giant-inspirerte korpartiene, helt vilt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stått på repeat i 2 dager her nå. Lenge siden jeg var så begeistra for ei plate :)

Snow var bra, men når (etter min mening) ikke denne opp til anklene!! Trodde det skulle litt til for å toppe forrige skive (X), men jaggu...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, når det gjelder prog er det de gode gamle banda som gjelder for meg. Og siden Spock's Beard har mye elementer fra den gamle progen, synes jeg det er helt sjef :D Spesielt de Gentle Giant-inspirerte korpartiene, helt vilt!

Vi er nok ganske enige i progrock sjangeren! Med noen unntak foretrekker jeg "gammel" prog, og band som benytter elementer fra den eraen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.