Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marina M-20-302E


Bønders

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en akkustisk gitar av typen Marina M-20-302E.

Kjøpt ny for ca. 20-25 år siden.

Er det noen som kjenner denne gitaren? Fant lite og ingenting på nettet.

Stilig spettete lokk i rustikk. Se vedlagt bilde.

Den har innebygget mic, men uten pre-amp. (Ingen batteri).

Jeg synes den gir bra lyd akkustisk, men når jeg kopler den til forsterker/PA, får jeg så dårlig bass-lyd.

Det er neste ikke lyd i de 2 mørkeste strengene via forsterker. Har derfor kun brukt den uten.

Er det noe jeg kan gjøre for å få fin lyd også når den er tilkopet forsterker?

Noen som har greie på dette?

post-13091-0-38028600-1360342645_thumb.j

Endret av Bønders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gitaren er en liten raring.

Toppen er i flatsawn (regular sawn) birds eye maple hvis jeg ikke tar helt feil. Lønn er jo et treverk som best kan beskrives som et rart valg (men rart er gøy!). Maple er vanligst å ha i sarg og bunn ettersom det er et hardt treverk, men man lager jo topper av mahogany på noen gitarer, og maple topper gir en lignende lyd som dette (men ikke lik).

Sarg og bunn er i indian rosewood (dalbergia latifolia). Låter fyldig og fint. Veldig lurt å ha for å kompensere for en litt tynnere tone i lokket (helt avhengig av bracing pattern selvfølgelig) (se vedlegg ang generell frekvensrespons). Liten dip i mellomtone, men suppleres fint av maple der. Teoretisk sett skal gitaren totalt sett ha en distinkt og "åpen" diskant, men det vet du myyye bedre enn meg siden du har den forran deg. som Einstein sa: "In theory, theory and practice are the same. In practice they are not!"

Bracing pattern er jeg rimelig sikker på er standard x-bracing og halsinnfestingen tradisjonell dovetail.

Edit: og selvfølgelig 25,4" skalalengde, 20 frets, high gloss naturfinish, men det kan du jo se og telle selv....

Når det gjelder mikrofonsystemet. Ta av strengene, løft opp stolen (lille plastikksaken strengene ligger over) og se under. Har du en liten piezo-stripe liggende der? I såfall, ta en liten tynn sak og ta bortpå elementet (med kabelen koblet til forsterker og volumet på et passe nivå). Får du ca samme volum ved å tappe over alt på elementet da? Kan hende at piezo-elementet har fått seg en knekk eller skade.

post-6824-0-10406000-1360343859_thumb.jp

post-6824-0-22318200-1360343950_thumb.jp

post-6824-0-67942700-1360344274_thumb.jp

post-6824-0-00957600-1360344371_thumb.jp

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.