Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Genz Benz Streamliner 900


Bugbass

Anbefalte innlegg

Genz Benz er et forholdsvis sjeldent merke å finne i norske musikkbutikker, mye takket være Fender Scandinavias policy med at butikkene ikke kan legge inn enkeltordrer, men må åpne en " konto" der du forplikter deg til å ha et ikke ubetydelig antall produkter fra merket på lager til enhver tid. Det er også grunnen til at også SWR omtrent ikke er å finne lenger. Veldig dumt for oss bassister selvfølgelig, og for Genz Benz og SWR vil jeg tro.

Genz Benz har holdt på ei stund, og for de som er innom Talkbass, så er det vel ikke mulig å unngå å legge merke til hvor mye skryt dette merket får. De har kommet opp med en rekke nye topper og kabinetter med lett vekt og høy effekt.

Selv har jeg spilt på Genz Benz i ca 1 1/2 år, og er veldig fornøyd.

Streamliner 900 er forholdsvis ny, og har et veldig enkelt frontpanel, 3 rør i preampen og klasse D sluttrinn på 900w i 4 ohm. Vekta er ca 2 kg.

Selv etter å ha lest endel om denne ampen, så ble jeg likevel overrasket når jeg fyrte den opp første gangen. Frontpanelet består av en muteknapp, en gain trykknapp som booster gain en hel del. videre bass, mellomtone og treblekontroller. Jeg satte som vanlig tonekontrollene rett opp som et utgangspunkt, og fikk en veldig feit, rund, punchy lyd med silketopp. Faktisk er det vel mye bånn, og jeg må dra av til ca kl 10 for å tørke opp litt i bånn.

Melomtonekontrollene er enkle, med en boost/ cut og en frekvensvelger med tre faste valg på 220, 600 og 2500 hz. Dette funker overraskende bra, og jeg ender som regel opp med en liten boost på 220.

Tilsynelatende lite å skru seg bort på , men med å fikle litt rundt med gain og volumkontrollene i preampen, så merker du kjapt at her er det ganske mange muligheter. Gain gir rørlyd/ vreng, mens volume gir cleanboost.

Denne ampen låter rør! Selv uten formye gainboost, så låter denne ampen aldri cleant ala SWR/EBS. Til gjengjeld kan den bli veldig punchy, og den spille høyt!! Jeg har ikke A/B testet, men jeg er ganske sikker på at den spiller vel så høyt som en SVT på et 810 kabinett.

Denne ampen er bare deilig, og er slett ikke noe one-trick pony. Det er fullt mulig å skru seg fram til en fullt brukbar slaplyd, men etter min mening funker den aller best med en god p- bass og litt pådrag på gain-knappen. Instant Motownlyd!

Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.