Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

AB-switching mellom kanaler på Marshall 9200 bak jmp-1


sekova

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har en tanke om et oppsett, og lurer på om det lar seg gjøre uten å ødelegge utstyret :)

Jeg har en jmp-1, en 9200 power amp, og lurer på om det er mulig å sette det opp slik at jeg kan ha en kanal på 9200'n der rørene presses max (med en attenuator bak for å ikke sprenge ører, vegger etc), og den andre kanalen satt på en mer moderat innstilling.

Tanken er da å ha en ab-switch mellom jmp-1 og powerampen, så jeg kan switche fram og tilbake mellom de to kanalene, mens attenuatoren sørger for at volumet som går til høytalerkabinettet er nogen lunde likt.

Lurer også på om jeg da må ha to kabinetter, eller om det holder med ett 4x12 kabinett som kan kjøres i stereo.

Så med tanke på utstyr til dette: Har tenkt litt på å kjøre voodoolabs ground controll og GCX for å styre jmp-1 og div pedaler. Kan jeg gjøre denne switchingen på en god måte med GCX-enheten, eller må jeg gå for en MIDI-styrt ab-switch ála denne:

http://www.soundsculpture.com/products/pt_abcadabra.htm

Alt i alt, er dette mulig å gjennomføre slik jeg tenker det? Har lite erfaring med sånt utstyr da jeg til nå har brukt en gammel enkanals forsterker og enkle pedaler. Setter pris på tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg nettopp vite hos Guitar workshop at en poweramp som 9200 er lagd for å forsterke den lyden preampen simulerer så rent som mulig, og at jeg ikke vil kunne få noe tøff powertubevreng ut av den. Så da røyk vel mye av ideen min igrunnen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.