Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Joyo pedaler m.m.


HåkonM

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte skulle skrive litt om disse pedalene og oppdatere etter hvert som man får testet de.

Forhåpentligvis er det andre der ute som kan komme med pro og cons. Først og fremst er dette pedalene

for de som ikke har lommene fulle av kroner regner jeg med. Effektpedaler til rundt 200-lappen blir vel de fleste

skeptisk til i første omgang, men jeg har hørt mye positiv om de og har nå tatt skrittet og bestillt et par stykker.

201204181856111.jpg201204181857021.jpg

Ca. 250 inkl. frakt fra Hongkong før staten skal ha sitt.

Vintage Overdrive skal være en Tube Screamer "klone" mens Ultimate Drive skal være en Fulltone OCD - aktig sak.

Det er en også del "fuzz" som går rundt om på diverse fora angående disse pedalene og andre mer "boutique" -pedaler som visstnok skal ha kopiert de. Noen som kan bekrefte/avkrefte noe om dette kan jo også være greit for oss "konsumenter".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan gå god for Ultimate Driven! Den låter som en OCD, og det gjør de best på 18V. Når jeg hørte forskjellen på 9v og 18v ble 9v mer komprimert og låt dårligere...

Dette er jo igjen en klone av OCD, så at de låter likt hadde vært rart viss ikke. Vil du at det skal bli en "Alpha Drive" så kan du bytte ut ca 4 komponenter også er du i mål ;)

Minuset er byggekvaliteten og utseende.

-Det ser ut som en dragonforce metall pedal.

-Bruker mye overflatemonterte komponenter og generelt dårlig kvalitet på jackene og ledningene inni...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med designet, men overflatekomponenter(SMD) er vel ikke BAD, til og med Mr. Mojo Dr. scientist bruker SMD.

Overdriven bruker "vanlige" komponenter og bra komponenter til og med JRC4558D chip.

De ser ikke noe dårligere ut byggmessig enn f.eks Electro Harmonix XO pedalene.

Gut shot av TS clonen (fant det på FSB)

VintageOverdriveTop640.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minuset er byggekvaliteten og utseende.

-Det ser ut som en dragonforce metall pedal.

-Bruker mye overflatemonterte komponenter og generelt dårlig kvalitet på jackene og ledningene inni...

Det er jo kjipt dersom pedalene ryker fort, men likevel ... har sett det samme "chassiet" på en del andre pedaler. In/ouput og switch kan vel enkelt byttes ut, dersom dette går i stykker.

Når det gjelder design så er jeg nok enig med deg, men likevel ... det er bare en ting jeg skal tråkke på, så dette har minimalt å si, selv om jeg synes en del pedaler ser "kulere" ut enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med designet, men overflatekomponenter(SMD) er vel ikke BAD, til og med Mr. Mojo Dr. scientist bruker SMD.

Overdriven bruker "vanlige" komponenter og bra komponenter til og med JRC4558D chip.

De ser ikke noe dårligere ut byggmessig enn f.eks Electro Harmonix XO pedalene.

Gut shot av TS clonen (fant det på FSB)

VintageOverdriveTop640.jpg

Mener å huske det var SMD på andre siden av kortet på min OCD. Ikke noe galt i det, mangler bare litt mojo..

Sjekk kablingen i bunnen, det er et stort minus med byggekvaliteten.

Når jeg åpnet min røyk 2 slike ledere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da dukket det opp en av to pedaler i dag. JF-01 Vintage Overdrive. Kom seg gjennom toll uten mye styr. Så da fikk jeg den i underkant av 240kr.

Synes det ser greit ut. Mulig input/output ser litt skrale ut, men nå skal dette stå fast på et pedalbrett. Så da blir det vel ikke store slitasjen uansett.

En sak som jeg stusser ved er drive-knotten som gir mer fysisk motstand mellom "klokka 9-12" ...

Får kun testa den med "husampen" som for tiden ikke er så veldig mye å skryte av, men ...da får vi se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HåkonM

Det kan hende at knotten er pressa litt for langt ned så den går mot mutteren på undersiden.

Forsøk å skru den løs og dra den bittelitt opp og skru den fast igjen. (hvis det er skrue på selve knotten)

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg kan gå god for Ultimate Driven! Den låter som en OCD, og det gjør de best på 18V. Når jeg hørte forskjellen på 9v og 18v ble 9v mer komprimert og låt dårligere...

Dette er jo igjen en klone av OCD, så at de låter likt hadde vært rart viss ikke. Vil du at det skal bli en "Alpha Drive" så kan du bytte ut ca 4 komponenter også er du i mål ;)

Minuset er byggekvaliteten og utseende.

-Det ser ut som en dragonforce metall pedal.

-Bruker mye overflatemonterte komponenter og generelt dårlig kvalitet på jackene og ledningene inni...

Jeg må si at jeg ikke får den lyden jeg hadde trodd ut av denne UD-pedalen. Verken isolert eller sammen med andre blir det alt for mye vreng. Har lyst til å teste ut forskjellen på 9 og 18V så jeg får lete i haugen og se om jeg har noen som leverer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.