Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Line 6 Spider Valve MK2


Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte meg for et års tid siden, en Line 6 valve mk2 Hd100 topp,

Men så her om dagen når jeg skulle sette meg ned å spille, så begyndte forstekren etter ca10 min å lage en rar lyd, nesten som å spille med en brukken og ødelagt gitarkabel helt til det ikke kom noen annet en en merkelig dure lyd.. Så såg jeg inn i ampen at ene "power tube'n" (bakre til venstre) var knallrød, akkurat som hele røret var totalt overopphetet. Så da skrudde jeg av forstekren med en gang så den fikk kjølt seg ned. Men av nyskjerrighet prøvde jeg igjen ca 20min etterpå å da skjedde det samme etter 5-6min.. Så nå tør jeg ikke å spille mere på den før problemet er fikset..

Noen som kan tenke seg hva som har hendt?

Regner med jeg iallefall må ha nye power tubes..

Har ingen peiling på rørforstekrere men passer desse rørene til min topp? http://www.thomann.d...6l6wxt_paar.htm om jeg bestille 4 slike.. og 2 slike: http://www.thomann.d...12ax7_wxtps.htm ?

På forhånd takk! :)

Endret av RockAndRoll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert du trenger bytte alle rørene.

Dersom powerrørene oppfører seg rart, så behøver du neppe bytte preamprør.

Husk også at de fleste forsterkere krever bias-justering ved bytte av rør (spesielt power-rør).

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei! Takk for tips :)

Er så lite inne på "rør-biten", men bias-justering regner jeg med er en ting alle musikkforetninger som tar på seg skifte av rør gjør om det trengs? :)

Men de rørene jeg linket til på thomann sidene vil vel passe forsterkeren min? Tror de er samme type rør som sitter i ifra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.