Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Min nye DIY-pedal, Klonish Gops


Anbefalte innlegg

Da ble jeg akkurat ferdig med et nytt pedal-prosjekt, mitt tredje i rekken. I teorien kunne dette sikkert ha vært en av verdens dyreste pedaler i markedsverdi, da den består av en klon av Klon Centaur (vero-brett), og en klon av Cornish G-2 (Darkside PCB kjøpt hos Madbean).

Jeg slet enormt mye med Darkside, knotet og ødela loddepunkter, men fantastisk lyd ble det når jeg etterhvert fikk lappet sammen kretsen. Klon Centaur fyrte opp på første forsøk, uten et eneste tegn til ulyd, så jeg må ha lært bra på darkside-knotingen.

Anyways, ingen estetisk nytelse i pedalbygging dette, så ingen omfattende bilder underveis. Lyd ble det iallefall, meget god sådan på begge kretsene. Her er noen bilder til inspirasjon for andre som kanskje har lyst til å begynne med pedalbygging som hobby:

t_Cornish.JPG

t_IMG_8897.JPG

t_IMG_8899.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyll den opp med goop:)

Har du et bilde av komponentsiden av klonen? Hvilke dioder bruker du i klonen?

Jeg kan ikke si at det så ryddig ut :) men kult med dobbeltbygg!

Ryddig er det absolutt ikke. Har en visjon hver gang om at jeg skal få det så fint og ryddig som mulig, men ender alltid med spaghetti :P Det kommer vel med erfaringen etterhvert. Jeg skal se om jeg har noen bilder liggende innpå kameraet når jeg kommer hjem, fant de ikke på pc'n i farten..Diodene jeg bruker er 1N34A, 1N4742 og 1N4001. Brukte verified layout funnet på freestompoxes.org.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, det var ge diodene jeg lurte på.

De er det eneste som ikke er kjent.

jeg skal lage meg en klon snart, kommer til å sette på en socket på de, så jeg kan teste litt forskjellig. :)

Lurt! Jeg ble meget fornøyd med lyden av min klonede Klon, så slapp heldigvis å angre på at jeg ikke brukte sockets :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser jo helt greit ut selv om det kunne vært ryddigere.

hm.. lurer på om er å skaffe pcb kort til centauren :huh:

Da hadde det blitt høy aktuelt med et nytt prosjekt :D

Godt du synes det ikke ser _helt_ jævli ut :P

Fant http://buildyourowntone.com/klontypeclonecircuitboard.html

Vet ikke noe om siden, men ved et søk på google finner du sikkert reviews av nettsiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.