Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpshjelp til akustisk gitar


Nuffen Junior

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har planer om å kjøpe en ny akustisk gitar, men her har jeg virkelig ikke peiling på hva jeg bør gå for siden jeg for det meste har spilt bass og elgitar.

Jeg er ute etter en akustisk stålstreng-gitar til under 5000,-, helst en med tynn og lettspilt hals (har langt fra verdens største hender) og som det går ann å spille på tolvte bånd og høyere uten å måtte knote veldig med hånd- og fingerstillinger pga. dårlig plass (mulig det bare er jeg som har problemer med dette pga. mine korte fingre). Konge om gitaren også har mikrofon.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et ganske vanlig spørsmål, som også får et ganske vanlig svar; Dra en tur i en sjappe og se på gitarer i din prisklasse, og ta med deg den du liker. Merker som kan være verdt å sjekke ut et Ibanez, Yamaha og Cort. Guild, Seagull og Art & Lutherie er også bra greier som jeg tror er mulig å få i denne prisklassen. Kjøp med cutaway så kommer du fint opp til 14. bånd med akkorder og et par til med fingerspill uten større problemer.

Kan også være lurt å sjekke bruktmarkedet, selv om dette står ganske stille. Der kan du få en gitar til oppmot 8-9k nypris i ditt budsjett, og dette gjør ofte underverker for mic-systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.