Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Active Pickup?


Anbefalte innlegg

Jeg har kombinert en EMG 81 og 85 i gitaren min. Men det virker som om noe er galt. Det er en helt grei vreng, men når jeg skall bruke floyd roasen, eller bruke noen forskjellige tekniker, eller spille på enkeltstrenger så dør trøkket i lyden helt. Og når jeg bruker den gamle gitaren min, så er det en helt syk forskjell på trøkket i lyden. Noen som vet hva jeg kan gjøre`? Jeg trodde hvertfall at kombinasjonen av 81 og 85 (som er aktive) skulle sparke ut den passive pickupen i min gamle gitar, men der tok jeg feil :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du montert mikkene selv? Isåfall gå igjennom elektronikken igjen å sjekk koblingsskjema. De skal ikke være sånn, har denne komboen selv, å de trøkker som bare fy

Hvilken gitar erdet btw?

Jeg har en ibanez RGD 320 som jeg fjernet standard pickupene på, og satte i to EMG pickups. Er veldig fornøyd med gitaren i seg selv. Når jeg satte i pickupene, så tok jeg det veldig "steg for steg" for at det ikke skulle bli feil. Får vel gjøre enda en kjekk på at det ikke er blitt gjort feil. Tror kanskje det kan være noe galt med jordingen, fordi når jeg tar på selvpickupen, så bryter det ut i totalt lydkaos. Men dette er kun når jeg tar på pickupene, ellers er jordingen helt som normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk igjennom gitaren nå, og det er ikke blitt gjort noe feilkoblinger. Har motte speilvende koblingene på outputen for at den skulle virke uten at jacken sto halveis ut av outputen. (er fler som har hatt dette problemet) Men uten om dette, så er alt som det skal være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.