Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

REUNION BLUES gigbag/flightcase.


TUFFTUFFTUFF

Anbefalte innlegg

Hej, jag vet inte om det här är placerat i rätt del av forumet, men är det någon som har erfarenhet med Reunion Blues gigbagar?

Vi ska på turne med bandet och jag är litt sugen på att köpa en sån här http://www.reunionblues.com/detail.asp?product_id=RBG1 och ha istället för flightcase, som är betydligt mer slitsomt och släpa på när vi väl är framme. Bortsett från flygresan dit och hem så kommer vi i stort sett bara att köra tåg så "portabelt" är stickordet här :) . Tror ni att den vill ge mycket mindre skydd än ett flightcase till gitarren under flygresan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett dem på NAMM flere ganger og det er jævlig fine bager, men jeg hadde aldri sendt gitaren min med fly i en bag. Jeg sendte toppen jeg bygde i en aluminiumskasse med BA til LA. Den så ikke pen ut når den kom frem for å si det sånn. Heldighvis hadde jeg fylt hele kassa med padding. Det er vel en grunn for at det heter flight case.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jodå, jag förstår att transportgutta inte sitter och koser med pakkene de får, men RB verkar ju vara gjorda med nåt superdupermateriale som tål MASSA. Jag skulle vanligtvis inte ha kastat ner min gitarr från ett trevåningshus i en bag men med Reunion Blues så verkar det ju faktiskt vara möjligt (även om jag ändå inte hade gjort det.. eller vafan, kanske man skulle pröva?).

Alltså jag har ingen hands-on-erfaring med de, så jag är väldigt tacksam för innspill, Gluke :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Beklagar, men fräck som jag är så beställde jag en RB trots svaren i tråden.. och ännu fräckare som jag är så tänker jag ta den på turnen :) . Planen är dock att packa in bagen i en förstärkt pappeske eller nåt lurere på vägen dit och kasta esken när vi kommer fram. På hemvägen blir det till att chansa. Nån som vet om försäkring täcker "knust gitar"? Bagen verkar i och för sig ganska stabil och jag sänder den hellre i RB:n än med det vanliga Gibson hard caset och det har jag skickat gitaren med förut.

Jag uppskattar råden här (tack :) ), men tanken på att springa runt i Kina med 7 kg på ryggen istället för typ 14 kg i handen (+ övrig packning) verkar otroligt mycket mer frestande. Det är möjligt att jag kommer gråtandes hit senare när jag upptäcker att lösningen inte var så smart, men, men.. Vår basist kommer nog att köra med flight case så jag kan ju återkomma och berätta hur det gick. Fördelar och nackdelar med RB kontra flight case :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.