Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

THX-audio mikrofoner


Eriksen

Anbefalte innlegg

Vurderer veldig sterkt å kjøpe en av disse THX-audio mikrofonene som Sound1 har på tilbud på nettet. Tenker på den VTC1 rør mikrofonen.

Har aldri prøv disse selv, så det hadde vært fint å få noen syspunkter på disse.

Har en Zoom 1608HD opptaker som jeg skal bruke den på. Brukser i dag bare en vanlig SM58

Vil jeg få den store forskjellen?

Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har jo fått bra kritikkav en fyr på sound1, MEN, jeg gjorde et søk på msn, yahoo. google, alltheweb og lycos, og INGEN av de fant annen info om disse mikkene enn det som er tilgjengelig på sound1 sine sider. Og da blir jeg litt mer betenkt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde noen søk jeg også og det ser jo ut til at dette er noe Amerikansk og har med George Lucas å gjøre.

Lyd og bilde.. 5.1 lyd  div. Virket jo veldig seriøst.

Kansje det er noen som har kjøpt eller prøvd....??

Lurer på om det er snakk om to forskjellige THX`er her. George Lucas lagde i sin tid en standard som han kalte THX. Dette er en nstandard for gjengivnong av lyd i 5.1 eller surround om du vil.

THX-audio mikrofoner har nok lite eller ingenting med George Lucas å gjøre. Tipper de melker THX navnet litt... ;)

Gjorde også noen søk på THX-audio, men fant ikke annet enn sidene til Sound 1. Da er det grunn til å bli noget skeptisk.

Men på den andre siden så kan det hende at denne micen er mer enn god nok for ditt bruk om det være seg hjemme på gutterommet eller hvor det skulle være. Prisen er jo ikke så ille. Ikke vet jeg. Vanskelig å si noe om den uten å høre litt.

Kan jo nevne at jeg bruker stormembranmicer av merket Audix (http://www.lydsystemer.no/produkter/mikrofoner/audix/cx101.htm)

Disse er nok noe dyrere, men det er som med det meste annet; man får det man betaler for.

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

det skulle komme test av en thx mikk i et kommende musikkpraksis i følge arne otto på marios

venter spent på hva resultatet blir.

røde nt1a syns jeg låter veldig tynt. har prøvd den opp mot en mxl v77 som koster det dobbelte og mxl`n grusa røden så det sang i fylde og krisphet. riktig nok dyrere, men det viser at det skal ikke så mye til før lista blir lagt mye høyere, bare man investerer i noe som ikke er den helt laveste modellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at nt1a har gjort rent bord når det gjelder awards blandt de største magasiner/nettsteder.

Du har tydeligvis hatt en defekt, eller skikkelig sugen mic preamp.

i og med at mxl v77S er en rørmic, koster 3-4 ganger mer, genererer 3 ganger mer støy, og gir en spesiell 50/60 talls vintage lyd og kun egner seg til vokal er det vel en ganske tåpelig sammenligning? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

v77 låt veldig bra på kassegitaren også.

støy var det heller ikke mye å høre av... det er det fine med de ny-motens rør-mikkene, de bruker ny teknologi som reduserer støyen betraktelig.

var nt1 som jeg prøvde fant jeg ut og ikke oppfølgeren nt1a. den er vel noe mere solid enn den forrige. nt1 var så godt som ren plast og det var ikke så mye å skryte av.

han jeg lånte v77n av hadde fåtten brukt fra avab til 2500.

det blir 2 forskjellige klasser på de 2 mikkene, men uansett så var egentli det jeg skulle fram til man trenger ikke mange tusene ekstra for å løfte lydkvaliteten på mikken betraktelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Jeg gikk til innkjøp av THX-audio VTC1 for et par uker siden. Jeg har ikke testet andre mikrofoner, så sammenligningsgrunnlaget forsvinner ut vinduet med en gang. Men jeg synes lyden er krystallklar. Gleder meg til å ta opp forskjellige ting, så snart en jordet krets er installert her i huset.

Kun én uke etter jeg fikk mikrofonen så sviktet strømforsyningen. Virket som det var et kontaktproblem. Jeg vet ikke om dette er en svakhet på denne mikrofonen eller om det var et "freak accident". Gutta på Marios viste en meget god service, og sendte nedover en ny strømforsyning på røde rappet.

Forresten; har noen funnet en hjemmeside for THX-audio?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

THX er et "generisk" merke som Marios selv har funnet på. Dette er laget av en av mange kinesiske fabrikker som lager mikrofoner i usannsynlige mengder, og lar forskjellige importører lage sine "egne" merker med mikker.

THX blir mye det samme som Hanssen Mikrofoner, JTS osv. Skulle ikke forundre meg om det kommer fra samme fabrikk, alt sammen :lol:

Dette er normalt gode mikrofoner, du får hva du betaler for, men langt mer enn for bare noen få år siden.

PS - En stor kinesisk mic-fabrikk har akkurat blitt tatt for å oversvømme markedet med 2-grads kopier av Røde NT-2, som går på ebay o.l. for en alt for billig penge. Man kan avsløre kopiene ved å skru ut printkortet, da vil man se "Behringer" tydelig (Behringer har ingenting med dette å gjøre). Miccene ser helt riktige ut på utsiden, men låter langt dårligere enn det de går for.

Og nei, THX Audio har INGENTING med Lucas og THX-systemet hans å gjøre! Personlig er jeg overrasket over at advokatene til hr. Lucas ikke alt har kastet seg over dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.