Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Shock Rock


potamotrygon

Anbefalte innlegg

Lurer litt på om det er noe interesse for å starte et shock rock band

Jeg har spilt i mange band i det siste, men jeg har liksom ikke funnet et band som passer min type musikk, så jeg lurer på om det er noen som blir med å starte et shock rock band...

Med shock rock så mener jeg rock and roll, men med skrekkefim elementer når vi opptrer.

Jeg spiller selv gitar og jeg kan synge i refreng og lignende

Min største inspirasjon er han som oppfant shock rock Alice cooper, liker spessiet de albumene som heter hey stoopid, trash, brutal planet og along came a spider. De to siste er litt mer heavy, men jeg har ikke lyst til å spille noe særlig mer heavy enn wicked young man og brutal planet...

Jeg er også en ganske stor fan av Ozzy, Iron Maiden, Rob Zombie, Airbourne, Mötley Crüe, Aerosmith

kort sagt hard rock og litt heavy metal

Min spillestil er typisk rock, powerchords med store bends. Gitarister som jeg blir inspiert av er gitarister som Slah og Keri Kelli

Det virker som om shock rock har blitt glemt, så hvis det er noen som ikke er redd for blod og liker å rocke så si ifra så kanskje vi kan ta en øving...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit ikke helt hva slags boks jeg skal putte alice i jeg, på scenen er han rett å slett skummel hadde ikke likt å møtt den versonen av han. Men hvis du ser på intervjuer med han så er han en helt annen.

Jeg vil si at albumene brutal planet og dragon town er metal mens resten er hard rock.

Jeg liker egentlig ikke begrepet "heavy metal" det er jo så mange forsjellige meninger om hva som er heavy metal og hva som ikke er det. 70, 80 og 90 talls heavy metal er ganske anderledes enn det som blir kalt heavy metal nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er en gjeng metalhuer i Vestfold, foreløpig uten øvingslokale, som er ute etter bassist.

Kan du spille bass, eller er det bare gitar? Vet det ikke er den sjangeren du er ute etter, men Alice Cooper viste seg å være temmelig heavy da jeg så dem i sommer :P

?

Vi har funnet ut at vi er ganske varierte, så blir spennende å se når vi kommer til spillinga, hvilken sjanger det ender opp med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ups jeg så ikke spørsmålet ditt :P

Jeg har kan ikke spille bass nei, men det kan da umulig være så vanneskelg når man er vant med gitar, det er jo bare 4 strenger....

Egentlig så har jeg lyst til å spille gitar, siden jeg har invister ganske my penger på diverse gitarer og utstyr. Et annet problem er at jeg ikke har hverken førerkort eller bil så det er litt vanesklig å komme meg til vestfold å øve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ups jeg så ikke spørsmålet ditt :P

Jeg har kan ikke spille bass nei, men det kan da umulig være så vanneskelg når man er vant med gitar, det er jo bare 4 strenger....

Egentlig så har jeg lyst til å spille gitar, siden jeg har invister ganske my penger på diverse gitarer og utstyr. Et annet problem er at jeg ikke har hverken førerkort eller bil så det er litt vanesklig å komme meg til vestfold å øve

Vet ikke hvor seriøs du er, men det er dessverre en oppfatning mange har, og som er veldig feil. Bass og gitar er to forskjellige instrumenter, har veldig forskjellig tilnærmingsmåte for hvordan man skal spille, og en helt annen "kode" som bør knekkes før man kan klassifiseres som en dugende bassist..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...ofte ikke vanskelig å høre om bassisten egentlig er en gitarist som har plukka opp bassen. Gitarister er vant til å "ligge oppå" rytmeseksjonen og flyte, ikke være en del av den. Selv om de er teknisk dyktige så mangler de ofte mye av grooven. Mangler bass-mojo B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste erfaringen jeg har med bassgitar er 1 dag på ungdomskolen som vi alle skulle lære å spille et instrument. Jeg var ikke helt sikker på jeg ville spille, så jeg ble tildelt en elektrisk bass uten forsterker :P

Jeg kan i tilegg legge til at musikklæreren vår ikke kunne noe om musikk, hun kunne ikke engang noter...

Og den eneste musikken vi fikk lov å spille var "kristen vennlig" musikk, det ville si gitarer uten gain som var skrudd så lavt at man hørete slagene på strengene bedre enn selve tonene, bass uten forsterker og trommisen kunne bare spille med visper. Også fikk vi i oppgave å skrive en sang som var inspirert fra noe i bibelen...

Ikke den beste musikalske opplevelsen jeg har hat...

Jeg har aldri spilt bass før eller etter dette så jeg har ikke peiling på hvordan det er å spille bass i en mer prosfesjonell sammenheng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.