Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

eBand - Boss JS-8


davidsen

Anbefalte innlegg

Gjorde nok et impulskjøp av en snedig sak fra Boss.

js8.jpg

Du kan se på den som et stereoanlegg med minnekort (SD), hvor man i tillegg kan plugge inn gitaren og benytte seg av så å si alle Boss-effekter pluss en del ampsimuleringer, og spille med.

Sangene som følger med er korte loops som gjør at du kan jamme i det uendelige på samme akkordprogresjon.

Det følger med en god del slike loops fra en rekke forskjellige sjangre, og når du skifter sang/loop, så endres i tillegg gitarlyden til et passende preset. Det er vel i overkant av 100 slike presets, og hver loop har både en lead/sololyd og en rytmelyd. Du kan selvfølgelig endre lyden, og også sette opp en annen type lyd som standardlyd for denne loopen. På Boss' hjemmesider kan du laste ned ytterligere sanger.

Det er mulighet for å importere inn mp3/wav-filer fra PC'en din (støtter både Mac og Win) ved hjelp av et lite program som følger med. Man har mulighet for å sette start- og sluttmarkør i en hvilken som helst sang og kun loope den aktuelle delen av sangen (veldig hendig). Noe annet som er veldig herndig er at man kan sakke (og øke) tempoet UTEN å endre pitch.

Ved hjelp av dette programmet kan man også eksportere ut låter man har tatt opp direkte med eBand. Her er to kjappe lydeksempler jeg tok opp (strat i halsposisjon, rett inn i eBand) :

jazzimpro.mp3

popimpro.mp3

Andre finesser som følger med:

-Tuner

-Utgang for hodetelefoner

-USB-inngang for direkte avspilling av låter på en minnepenn

-Inngang for å koble inn ekstern fotpedal/bryter

-Utgang for audiokabel til feks et større stereoanlegg for å få litt mer autoritet (de medfølgende høyttalerne er ganske så spinkle)

Ting som trekker ned er:

-Dyr (i overkant av 3000 på 4sound)

-Litt spinkle høyttalere

-Frøktelig krøkkete å endre lydinstillinger/effekter med kun ett vrihjul og navigeringsknapper.

Alt i alt er jeg fornøyd, det er kjekt å ha en slik gitartrener, som det bare er å skru på, plugge inn hornet og spelle i vei :)

En ekstern demostrasjonsvideo:

Endret av davidsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en JS-8 og er stort sett fornøyd. Jeg bruker den veldig mye til å spille akustisk gitar med. Jeg plugger ikke inn, men bare laster inn sanger eller ting jeg øver på så kan jeg velge seksjoner jeg vil øve på og velge tempo. Da slipper jeg å ha en PC eller noe ved siden av når jeg øver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...
Den 23. september 2011 at 17.51, Rustyjuggler skrev:

Jeg har også en JS-8 og er stort sett fornøyd. Jeg bruker den veldig mye til å spille akustisk gitar med. Jeg plugger ikke inn, men bare laster inn sanger eller ting jeg øver på så kan jeg velge seksjoner jeg vil øve på og velge tempo. Da slipper jeg å ha en PC eller noe ved siden av når jeg øver.

Får du kjøpt egene lyd filer til denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.