Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Schecter Hellraiser C-7


Troll

Anbefalte innlegg

Noen her som har erfaring med denne gitaren?

Ser Kristoffereide har en liggende på finn, og det frista litt..

Har en Ibanez S7320 med EMG707 som jeg syns er meget behaglig og god til leads, men til riffing, så er halsen en smuule tynn for min del. Så jeg har vært innom tanken om å bytte den ut mot Schecter, eller skaffe meg en gitar til..

Noen tanker om det? Har luftet tanken om å selge Ibanezen, og det har kommet inn så mange bud fra finn at jeg ikke helt turde å selge den.. :P

Å selge er enkelt, men det å få tak i en ny hvis jeg angerer, er verre da de går for en del på Ebay..

Det å få prøvd en C7 er heller ikke så aktuelt, da det ikke er så mange av dem her..

Syns i tillegg at S'en min med mahoganykropp har en ganske så mørk, feit og punchy tone, noe jeg vil unngå hvis jeg skal ha en 7er til.. Men er litt redd for at Schecteren ikke er noe bedre valg akkurat der?

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

C-7 kan jeg ikke fortelle noe om. Men hvis den er noe lik C-8, så kan jeg fortelle et par ting.

Halsen er god. Rett og slett, også bokstavelig talt. Den er rundere i profilen enn Ibby halser. Mer å ta i, enklere å stabilisere hånden. Blir som LP på et vis, hvor du har set-neck som er stabil, føles lik LP, bare bredere. 707 er omdiskutert til å være av den bedre sorten som EMG lager. 808, som står i min derimot, er ikke gode nok uten 18v mod. Og selv med dette mangler den bra voicing. Må nok til med et sett Blackouts.

Lette gitarer til å være mahogany, eller så er det bare jeg som syns det. Tonekarakteristikk tør jeg ikke si så mye om. Er du ute etter en kropp som ikke er så mørk i tonen kan Damien- eller Omen-serien med basswood, eller Jeff Loomis-serien med ash være verdt å sjekke ut. Hvorvidt halsprofilen er lik på disse er meg ukjent uten nærmere undersøking.

Edit: Så var det erfaringen da.

Det er nok ikke uten grunn at C-8'n har vært hovedbørsa mi den siste tiden. Den minner meg om stabiliteten til LP, uten å være tung, massiv og ubalansert. Båndjobben fra fabrikk er ørten ganger bedre enn Ibanezen min, og det er kanskje derfor jeg foretrekker å spille leads på den, selv om den også yter generell riffing rettferdighet. Akkorder er en drøm å utføre. Det er kanskje den tykke halsen sin skyld, men så er den også så tykk som behøves for å tilrettelegge plass for ekstra strenger.

Det eneste jeg ikke er helt overbevist om er aktive mikker. Dersom man ikke liker lyden, er det ganske begrenset (da spesielt åttere) på hva man kan velge imellom.

Endret av iceythe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk! er sånne innlegg jeg ser etter! ^^

Jeg er greit glad i 707, da jeg har dem i Ibbyen min også.. Og aktive mikker har jeg absolutt ingenting imot, spesielt ikke når det er snakk om nedstemming og 7strengere.

Jeg har Loomisen i sikte, men det er en smule overbudsjettet til en fattig student =p

Skal jeg bytte ut Ibbyen, så tror jeg nesten at det bør være en Hellraiser, Blackjack eller loomis for at det skal være verdt det mtp prisklasse.

Hvilken Ibanez er det du har?

Tror jeg bør ta meg turen innom lokale forhandleren, kanskje de har Schecteren inne nå..

Om noen har A/B-testet hellraiser C1 mot C7 og kan bekrefte at det er gitar av samme sak, eller om det er stor forskjell på dem..?

Da kunne jeg isåfall sammenlignet om C1, som ikke er så vanskelig å få tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loomis'en sikla jeg lenge etter, men kunne tenke meg en OFR-versjon med tone pot og sånt slik at den faktisk kan brukes til annet enn metall også.

Jeg har fortsatt min RG7321 liggende rundt. Ser nå at en sammenligning med en entry-level sjustrenger kanskje ikke er så heldig, men jeg har fått fingrene i både prestige og gamle RG'er, og liker helt klart Schecter mye bedre selv om mye av dette er smak og behag. Både min Ibanez og Schecter har jumbo bånd, men Ibanezen sine bånd er faktisk bredere enn Schecteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.