Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til 10" høyttalerelementer


basstom

Anbefalte innlegg

Hei

Lurte på om noen hadde noe erfaring med forskjellige 10" elementer. Har 2 stk 1x10" kasser jeg tenkte å sette nye elementer i, men er usikker på hva jeg skal velge.

Har en MM Sixtyfive 2x10" combo hvor det står 2 stk Jensen JCH 10/50 elementer i, og hvis jeg skal sammenlikne med disse så vil jeg ha noen elementer som er litt mer avrundet i toppen og låter ennå mer "smooth" (hmmm...."smooth" er vel et like bra uttrykk som "krem" eller "fløte" :D ). Vanskelig å beskrive lyd med ord :)

Det er en transistoramp som skal drive kabinettene, og når jeg testa den ampen på høyttalerne i MM comboen så ble det for hardt og skarpt i toppen. Det sitter noen Marshall MG elementer i 1x10" kassene nå, og de har en lydkarakter som er mer i den gata jeg er ute etter men spiller ikke bra nok.

Prismessig er det ikke aktuelt med celestion gold og slike ting, ser for meg hundrelapper og ikke tusenlapper. Ja....og så må de være 16ohm :) Er for eksempel Celestion G10 Vintage noe som kunne passe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 5 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.