Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Innspillingsutstyr for 5000?


johs

Anbefalte innlegg

som tittelen sier har bandet mitt 5000 kroner til innspillingsutstyr og vi trenger da en vokalmikrofon, mikker til trommene(gjerne ett sett), pluss et lydkort, resten har vi. har dere noen forslag innenfor denne prisrammen? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg synes det som om budsjettet er noe snaut. Hvor mange mikker har du tenkt å bruke på trommer? Det er ikke uvanlig å benytte 7 eller flere mikker på et trommesett, og da kan det bli snaut med 5000 for et kort med 8 preamper. Husk at du også trenger stativer, men som du sier, det har du.

Bruktmarkedet er ikke dumt i dette tilfellet siden budsjettet er litt snaut.

Et billig sett med trommemikker koster 1500. En vokalmikrofon som duger helt greit koster 500 kroner, og da har du bare 3000 igjen til lydkortet. Tar jeg ikke helt feil, koster slike lydkort fort fra 5000 alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg synes det som om budsjettet er noe snaut. Hvor mange mikker har du tenkt å bruke på trommer? Det er ikke uvanlig å benytte 7 eller flere mikker på et trommesett, og da kan det bli snaut med 5000 for et kort med 8 preamper. Husk at du også trenger stativer, men som du sier, det har du.

Bruktmarkedet er ikke dumt i dette tilfellet siden budsjettet er litt snaut.

Et billig sett med trommemikker koster 1500. En vokalmikrofon som duger helt greit koster 500 kroner, og da har du bare 3000 igjen til lydkortet. Tar jeg ikke helt feil, koster slike lydkort fort fra 5000 alene.

glemte å si at vi har en mixer fra pa-anlegget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men du trenger fortsatt et 8- kanalers lydkort, selv uten preamps koster fort godt over 3k. Hvis du vil ta opp trommer og vokal samtidig trenger du 8 kanaler, hvis du vil mikse skikkelig. Ut fra de opplysningene du gir, er det fortsatt aktuelt. Hvis dette ikke stemmer, bør du jobbe litt mer med den infoen du gir. Vi er ikke synske :)

Vil du spille inn trommer, og ikke trenger å rette på miksen, så kan du klare deg med fire kanaler, og da er nytt utstyr innenfor budsjettet. Det er ikke noe jeg vil anbefale.

Hva med å kikke her?

Selv om en kanal eller to er konkel, er det jo flre enn det du trenger fortsatt. Kvaliteten her er langt over hva du kan forvente til prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

5k,

det meste er mulig, men avhenger selvfølgeligst litt av hva dere ønsker dere kvalitetsmessig.

Husk også på at demping av opptaksrommet er viktig.

Dere kommer langt med noe gode dynamiske mikker:

Sm57: Skarp

Sm58: Vokal

Jeg ville nok gjerne hatt et par kondensatorer til overhead

Også en basstrommemikk da.

Kvaliteten på preampene har også betydning.

Hva slags mikser har dere?

Disse blir kanskje litt overkill, men om det er Behringer eller noe slikt, så regn med at resultatet blir deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.