Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Plexi-mekking


Anbefalte innlegg

Hei!

For noen år siden fikk jeg kastet en Marshall Plexi etter meg av en kirke. Jeg hadde en annen amp, og har alltid tenkt å vente til jeg fikk restaurert den skikkelig med å bruke den. I mellomtia ble jeg kalt inn i forsvaret og begynte å studere så årene har gått. Men i fjor sommer kjøpte jeg delene, og denne sommeren fikk jeg faktisk også bytta delene!

Jeg fikk streng beskjed av innehaveren hos metroamp.com å bytte de hvite keramikkmotstandene som sitter fast på sluttrinnsrørene, også byttet jeg de to feite filterkondensatorene. Jeg skal sjekke ut hvor dårlig stand de gamle egentlig er i (to av terminalene løsnet fra kretskortet, derfor jeg byttet dem, også fordi de er 50 år gamle).

Ampen før jeg begynner:

IMAG0237s.jpg

IMAG0238s.jpg

Fjernet motstandene:

IMAG0239s.jpg

Satt på nye:

IMAG0240s.jpg

Byttet kondiser:

IMAG0246s.jpg

Støynivået er merkbart forskjellig, så jeg tar det som et godt tegn i det minste. Jeg kjøpte kondisene fra Sozo, som lager kondiser spesielt beregnet for formålet. Jeg vet at det nok kan være litt mumbo jumbo ute og går i og med at de kosta 400 spenn, menmen, det får gå. De har riktig spec hvertfall, hehe. Nå må jeg bare få nye rør til den, det tar vel et år til før jeg klarer å gjennomføre det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte prøve å finne ut av hvilken forsterker det var, og se hva jeg snubla over.:

Tviler på at jeg ville klart å vente såpass lenge. ^_^

Virker uansett ut å være et veldig spennende prosjekt, aldri så lite misunnelig. :)

Endret av hkurt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.