Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Deler til Wasburn Dimebolt Signature modell.


bend1k

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Har søkt endel rundt på internettet men finner ikke så mye som kan gi meg svar, så håper dere kan hjelpe meg.

Har en Washburn Dime 333, Signature modell. Som jeg har hatt siden ungdomstiden, så har ikke blitt behandlet best desverre.

Har nå etter at den i flere år har ligget i kofferten sin, tatt den opp. Men må nok bytte et par deler.

Det første jeg har lyst å gjøre er å bytte Floyd Rose Tremollo, sitter originalt Washburn floyd rose i den nå. Men mener å huske at denne ble dårligere etter hvert, strengene blir ustemte osv.

Trenger også noen nye "muttere" og skruer som holder strengene på plass øverst i halsen. Så er det pastdeksel rundt mikrofonen som er knekt.

Noen ideer hvor jeg kan få tak i disse sakene? Ang floyd rose tittet jeg litt her:

http://www.floydrose.com/bridges/index.php og http://www.edroman.com/parts/tremfrt.htm

Vil disse passe?

Legger også ut noen bilder, håper på svar! :)

Mvh

Bendik

post-9966-0-05029700-1311088158_thumb.jp

post-9966-0-71088900-1311088172_thumb.jp

post-9966-0-81396800-1311088176_thumb.jp

post-9966-0-96747800-1311088180_thumb.jp

post-9966-0-47819400-1311088185_thumb.jp

post-9966-0-03989900-1311088191_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitarist.no er mitt stoppested for hardware til gitaren, har deler til både Floyd rose Orginal og licenced

fin gitar forresten :)

Takk for svar :) Her fant jeg litt forskjellig, blandt annet Floyd Rose og låsemekanisme. Men er litt usikker på hvilken jeg bør gå etter?

Er det standard størrelse, slik at alle passer alle eller ?

Hva er forskjellen på R3 og R2 locking nut?

Fin gitar ja, kjøpte den når jeg var 14 år og stor Dimebag fan :)

Mvh

Bendik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør passe,ja.

Kjøpte selv samme gitar når jeg var en 14-15 år, men har ikke hatt noe problemer med floyden hittil.

Ang. mikrofonringene så er det jo bare å deise på noe elektrikertape som helten sjøl :P

Hehe, tja får se hva jeg finner på :)

Er egentlig litt over hele metall-gitar perioden min, men det der var en veldig flott dime-øks!

Vet hva du mener, takk for det :)

Floyd rose pro passer ikke over en standard floyd rose trem tror jeg.

Helt vanlig "Standard Floyd rose skal fungere på den gitaren.

R2 og 3 osv er radius og lengde forskjeller mellom strengene.

R2 = 42mm, R3 = 43mm

Et par 333 med org floyd

Aah, så dumt. Forstod det slik at Floyd Rose Pro lå litt lavere en standard modellen, slik at strengene ligger litt tettere hverandre og ned på halsen.

Det hadde hvert supert egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aah, så dumt. Forstod det slik at Floyd Rose Pro lå litt lavere en standard modellen, slik at strengene ligger litt tettere hverandre og ned på halsen.

Det hadde hvert supert egentlig.

Sendte en forespørsel til Gitarist.no om størrelsen på disse floyd rose'ne, så poster svar når jeg får tilbakemelding :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ganske rask svar tilbake:

"Hei,

Strengehøyden mot halsen justerer du med høydejusteringsboltene enten det gjelder en Pro eller Original - så der er det ingen forskjell. Pro har en lavere profil dvs den bygger mindre ut fra gitaren pga at den krever nedfresing i gitaren på en annen måte enn Pro, men utfra bildene jeg finner på Dime 333 har den jo allerede utfresing for Floydkopien som sitter på originalt.

Sjekk vedlagte routing temlates for å se hvilket system som passer din gitar. Det som er viktig er at boltene er på samme sted. Ser ellers på nettet at folk har byttet til begge typer med hell, og det vil være en betydelig oppgradering sammenlignet med den som sitter på originalt.

Mvh Kundeservice

xxxxx"

Sendte en mail til for å forsikre meg om at jeg evt kan bytte Pro til original vis den ikke passer, men ser ut som jeg går for pro modellen.

-Bendik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Bestilte jeg en Floyd Rose Pro, fikk bekreftet at jeg kunne bytte til original vis den ikke passet.

+ en del andre småting, som Oasis luftfukter for akustiske gitaren min. Ser den allerede har fått en sprekk :(

PickPunch - verktøy for produksjon av egne plekter, er jo genialt! :) Og noen fender kabler.

Skal poste resultat og hvordan det er å bytte osv, men får nok ikke hentet det før i starten av august da jeg dra en uke på ferie nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at du fant ut av det :)

har selv en Dean ML og en Washburn ST-PRO som brukes ofte, liker de litt større kroppene på gitarene, å sustainen/resonansen er herlig, både plugget inn å akustisk :)

Velkommen til forumet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at du fant ut av det :)

har selv en Dean ML og en Washburn ST-PRO som brukes ofte, liker de litt større kroppene på gitarene, å sustainen/resonansen er herlig, både plugget inn å akustisk :)

Velkommen til forumet :)

Takk for det :) Fine gitarer du har der ja ;) Hva slags amp bruker du? Har lsev lyst på et skikkelig Marshall rack, men pr. dags dato bruker jeg Randall RG 75. Fungerer helt greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.