Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Deler til Wasburn Dimebolt Signature modell.


bend1k

Anbefalte innlegg

Pro modellen ser ut til å passe, eneste er at blokken er for stor. Floyd Rosen kom med en 42mm blokk, den som sitter i er 34mm.

Mens jeg drev å byttet fant jeg også ut at skruenegjengene sitter for tett inntil hverandre en hva floyd rosen har, så har fått bestilt en 32mm blokk nå.

Satser på det går greit denne gangen! :D

Bestilte et par andre småting også mens jeg var i gang, fuktmåler + holder siden jeg bestilte Oasis luftfukter sist :)

Lute Hole Heavy, spent på hvordan denne vil påvirke lyden.

Noen nye strenger og Sure Lock til reima da denne har en tendens til å falle av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Med fare for å ødelegge kvelden din,... så sier jeg det alikevel. :(

Den floyden som står på gitaren ser ut til å likne veldig på scaller type floyd.

Men betyr kanskje ikke at den du bestilte ikke vil passe.

Men kan jo være noe å tenke på dersom den helller ikke passer.

post-6011-0-65972300-1313264402_thumb.jp

Endret av hkurt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ev så kan, med vekt på "kan" en Gotoh passe, uten at jeg har belegg for å påstå det egentlig. Schaller er vel passe kjent for å være vanskelig å erstatte med noe annet en nettopp en Schaller grunnet stud spacingen som vanskelig matches med andre leverandører. Eneste måtte vært en Gotoh da den ene kniv-eggen tillater forskjellige spacinger.

Om jeg ikke husker feil så ble de dyrere Dimebag-modellene til Washburn levert med original Schaller, mens de billigere kom med Washburn-floyd. Om disse er etter Schaller-specs vet jeg ikke, men Mr. Google har nok svar.

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, takk for en ødelagt kveld hkurt! <_<

Neida, er ikke en Schaller som satt i originalt, er en Washburn-floyd. Så får håpe de er litt forskjellige da? :rolleyes:

Har sett noen bilder der folk har byttet til FR original, kan jo være at de har modifisert gitaren litt? Ikke vet jeg, men vi får håpe på det beste!

Skal google litt på det, men imens satser jeg på den passer :) Hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, her kommer noen bilder, som dere ser:

1: Festet som holder strengen øverst, bør jeg bytte denne? Den er kanskje 1-2mm smalere en den som sitter på, vil dette ha noen effekt?

2: Skruene som holder floyd rosen på plass på framsiden av gitaren, er det verdt strevet å bytte disse?

3: Det er loddet en svart ledning på den plata som fjerene er festet, hørt at det er lurt å bytte denne. Men gjør denne ledningen, og hva skal jeg gjøre her?

post-9966-0-53036500-1313515880_thumb.jp

post-9966-0-09931800-1313515889_thumb.jp

post-9966-0-55725800-1313515897_thumb.jp

post-9966-0-56090900-1313515904_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3- Det er jordledningen. Den må du lodde på plass hvis du skal skifte festet, hvis ikke vil gitaren din bli skikkelig bråkete.

Okei, da holde jeg meg unna den til jeg finner noen som kan lodde :) Hørte noe om at jeg vil få bedre sustain å bytte den, merkbar forskjell. Eller bare drite i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Det er ingen vits i å skifte strengelåsen på halsen, men dersom du vil eksperimentere litt med hva du personlig synes er greiest å spille med så er det sansynligvis bare å skifte.

Er ikke sikker men er mulig du vil få en anderledes strengehøyde.

Endret av hkurt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.... Vil ikke hele sulamitten dælje nedi gitarkroppen når du en gang får systemet i gang og røsker til for å gjøre massive Dimebag-hyl?

(Med andre ord - er ikke utfresingen for liten for OFR?).

Må si at jeg er ganske overrasket at stud spacingen til OFR og Washburn-systemet ser ut til å være spot on.

..., og 2). Nei, du trenger ikke bytte studsene som systemet hviler mot, med mindre de originale ikke fungerer.

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Det er ingen vits i å skifte strengelåsen på halsen, men dersom du vil eksperimentere litt med hva du personlig synes er greiest å spille med så er det sansynligvis bare å skifte.

Er ikke sikker men er mulig du vil få en anderledes strengehøyde.

Ok, får prøve meg litt fram :)

Hmm.... Vil ikke hele sulamitten dælje nedi gitarkroppen når du en gang får systemet i gang og røsker til for å gjøre massive Dimebag-hyl?

(Med andre ord - er ikke utfresingen for liten for OFR?).

Må si at jeg er ganske overrasket at stud spacingen til OFR og Washburn-systemet ser ut til å være spot on.

..., og 2). Nei, du trenger ikke bytte studsene som systemet hviler mot, med mindre de originale ikke fungerer.

Har ikke fått festet skikkelig, men ser ut til å sitte ganske bra. Motsetning til Pro som satt alt for høyt oppe, slik at stanga nesten var intill gitaren.

Er Original tilnermet helt lik washburn systemet som satt i fra før, i størrelse altså.

ok :) De fungerer greit, så da lar jeg dem være :)

Hvis du kan bruke det gamle festet, så er det jo bare å gjøre det. Jeg tviler på at sustainen endrer seg vesentlig, for å være ærlig.

Roger that ;) da gjør jeg det :) Takk for svar og hjelp folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.