Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Utgivelse


Vindfal

Anbefalte innlegg

Er ganske enkelt egentlig! Jeg gikk innom platekompaniet i Bergen og spurte om de kunne selge platen til bandet jeg spiller i.

Fikk en deal der og da at platekompaniet selger platen for 50 kr hvor butikken tar 10 kr per salg og bandet får resten.

Er egentlig bare å spørre pent i butikken så går det nok fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metoden som KH202 nevner funket utmerket for kompisene mine og meg. Vi tok en runde i byens (Oslo) platesjapper og spurte om de ville ta skiva vår i kommisjon. Alle vi spurte svarte ja. Det var riktignok en haug med år siden, vet ikke om holdningene i sjappene har endret seg.

Du, og evt. andre band-medlemmer, bør naturligvis melde deg/dere inn i Tono og evt. også Gramo. Så må verket anmeldes til Tono slik at dere sikrer rettighetene deres.

Denne 'lisensen' som nevnes har jeg aldri hørt om - hva skulle det være?

DJ

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metoden som KH202 nevner funket utmerket for kompisene mine og meg. Vi tok en runde i byens (Oslo) platesjapper og spurte om de ville ta skiva vår i kommisjon. Alle vi spurte svarte ja. Det var riktignok en haug med år siden, vet ikke om holdningene i sjappene har endret seg.

Du, og evt. andre band-medlemmer, bør naturligvis melde deg/dere inn i Tono og evt. også Gramo. Så må verket anmeldes til Tono slik at dere sikrer rettighetene deres.

Denne 'lisensen' som nevnes har jeg aldri hørt om - hva skulle det være?

DJ

--

Han sa det var lisens for å gi ut pga at ikke alle skulle gi ut 500 forskjellige album hele tiden. Kan være han som har misforstått noe. Men det er snakk om i litt større perspektiv i denne situasjonen. Snakk om utgivelse på europabasis :) Via distributør osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.