Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strengskifte, intonering, justering ol.


Teammella

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en Charvel wildcard dead calm water. det var 0.11 strenger på den. jeg skal bytte til 00.9. må den justeres mye? må trussrod justeres? Intonasjonen?

Når du går fra 11 til 9, kan det godt være at halsen må slakkes litt ja da strengespennet blir ganske mye mindre, men det er slett ikke sikkert heller. Intonasjonen vil du jo høre om den er litt off. Hvis det er floyd på den, må i hvert fall fjærene på den slakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du går fra 11 til 9, kan det godt være at halsen må slakkes litt ja da strengespennet blir ganske mye mindre, men det er slett ikke sikkert heller. Intonasjonen vil du jo høre om den er litt off. Hvis det er floyd på den, må i hvert fall fjærene på den slakkes.

Takk.. det ligger en plastbit som hvistnok er satt inn njår 0.11 strengene ble satt på. burde jeg fjerne den? ser ut som det er for shimme den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.. det ligger en plastbit som hvistnok er satt inn njår 0.11 strengene ble satt på. burde jeg fjerne den? ser ut som det er for shimme den

Mener du i halslomma? Ikke sikkert det er en fordel eller nødvendig. Det går jo på vinkelen på halsen ifht. kroppen. Det finner du jo ut etter at du har byttet strenger og justert litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du i halslomma? Ikke sikkert det er en fordel eller nødvendig. Det går jo på vinkelen på halsen ifht. kroppen. Det finner du jo ut etter at du har byttet strenger og justert litt.

Fjernet plastbiten, det ser mye rettere og bedre ut nå faktisk..... Nå er det intoneringen igjen.... Ser ut som det er tykk E-streng som trenge mye intonering!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjernet plastbiten, det ser mye rettere og bedre ut nå faktisk..... Nå er det intoneringen igjen.... Ser ut som det er tykk E-streng som trenge mye intonering!!

Det er jo sikkert en grunn for at halsen er shimmet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.