Web Analytics
Jump to content

POD Farm sluttet plutselig å fungerer i Cubase

Recommended Posts

Hei!

Har i over 2 år brukt min Line6 UX1 for å spille inn gitar og vokaler i cubase. Hovedsaklig bruker jeg guitar rig for distortiontonene mine og POD Farm for clean og vokaler. Har aldri hatt noe som helst problemer, helt til i for noen dager siden da POD Farm bare helt plutselig sluttet å fungere sammen med Cubase. Når jeg skal spille inn noe får jeg bare en standard clean tone helt uten noen som helst effekter. Jeg prøvde derfor å åpne POD Farm i Cubase (Har alltid brukt standalone versjonen utenfor cubase, som har fungert helt fint) men da får jeg bare en melding som sier:20090806-q7usf8fpahprar2te2jhbj5gpd.jpg

Så jeg googla litt rundt og fant ut at jeg måtte oppdatere med Line6 monkey, noe som ikke løste problemet.

Bare for å gjøre ting klart, fungerer POD Farm med effekter og alt i standalone. Det er når jeg skal spille inn det ikke fungerer. Det er enten noen instillinger i Cubase eller POD Farm som må fikses, ettersom Guitar rig fortsatt fungerer helt fint.

Satser på svar, dette begyner å gå meg på nervene!

Edited by ØysteinH

Pleier å få samme melding når jeg slår på "required device" (Pod XT i mitt tilfelle) etter at jeg har åpnet Cubase. Da må jeg avslutte Cubase, restarte Poden og åpne Cubase igjen, det funker alltid. Kanskje ditt problem er noe lignende.

• 2 months later...