Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender American Special Strat eller Fender Highway One Strat


hellosanitarium

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ny på forumet. Jeg har et spørsmål som er angående min fremtidlige tredje gitar. Har planer om å skaffe meg en Stratocaster til sommer og på samme sleng oppgradere med EMG DG20. Da står valget mellom Fender American Special og Fender Highway One (begge med lønn gripebrett og rød farge). Som du sikkert skjønner så vil dette resultere med en wannabe David Gilmour "The Red Strat".

Så nå kommer spørsmålet mitt. Er det verdt å bruke nesten 1000 kr ekstra på American Special når jeg likevel skal endre mikkene? Så vidt jeg har skjønt så er det kun mikkene og "headstocken" som er anderledes mellom gitarene (og selvsagt prisen). Kom med grunner og hvorfor/hvorfor ikke. Er også åpen for andre alternativer og anbefalinger men budsjettet er nok undrer 10000. Takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Specialen er vel etterfølgeren til Highway One om jeg ikke tar helt feil. Hovedproblemet med disse slik jeg ser det, om du vil ha en Gilmourstrat, er først og fremst den store headstocken, noe DG personlig ikke liker i følge boka "the black strat".

Jeg tror jeg heller hadde gått for en Fiesta Red Classic Series (Tacocaster) i stedenfor. Du skal jo bytte pickupsa uansett. Slik som denne : http://4sound.no/itempg.aspx?id=7395&artno=156751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.