Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

På leting etter heavy metal amp!


Anbefalte innlegg

Skal ha ny amp i nærmeste fremtid, og er ikke helt sikker på hva jeg burde velge.Hovedsjangeren min er for det meste trash, men spiller ikke noe mindre heavy metal. Leter etter en tight heavy sound, og en solo lyd som ikke blir pinglete! Noe ala george lynch, marty friedman, dimebag darrell

Når det gjelder forsterken, kan den kan gjerne ha litt effekter/modeller,Men helst ikke noe stack,men gjerne en combo med kabinett outputs, har søkt litt, og kommer fram til disse:

Peavey vypyr 75, 3000 kr ny

Marshall Valvestate 8280, røramp fra 90 tallet

Noen som har noen bedre, evt disse er bra? den må gjerne være brukt! isåfall, bor jeg i Vestfold. Budsjett, 3500 kr ca. Viktig at den kan overdøve trommer, spiller i et ganske lite rom der det må litt høy lyd til, men en 30 watts roland cuber klarer dette greit, så det er vel ikke noe tema :)

Bruker en dean dime razorback explotion gitar, den har ganske heavy lyd, er lagd av mahogany og har passive pickups

Takk for alle svar!

Abreham

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marshall Valvestate 8280, røramp fra 90 tallet

valvestateserien til marshall er ingen røramp. den har et ecc83 rør. thats it. men fungerer vel greit til metal. spiller sikkert høyt nok og. denne bør du få billig. ønsker du marshallrøramp kan du jo se etter en jcm800 el 900 kombo. disse pleier gå relativt rimlig og er gode metalamper.

gtrzn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

valvestateserien til marshall er ingen røramp. den har et ecc83 rør. thats it. men fungerer vel greit til metal. spiller sikkert høyt nok og. denne bør du få billig. ønsker du marshallrøramp kan du jo se etter en jcm800 el 900 kombo. disse pleier gå relativt rimlig og er gode metalamper.

gtrzn

Glemte å si at marshallen blir solgt for 3500, men hva med vypyren? Den ser jeg mange på youtube med som har flott metal lyd, og den er jo veldig fleksibel!

Hadde en line 6 75 før, og den spilte høyt nok i massevis for å overdøve trommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peavey Valveking 112. Denne har som det står i annonsen fått byttet ut det standard skrotelementet med et V30, og om du ikke synes den blir tight nok så har du fremdeles penger til overs til å kjøpe et par pedaler for å tighte opp. Med V30 og overdrive i front tror jeg denne vil være helt ypperlig til thrash og heavy. Utgang for eksternt kabinett har den også :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mtp at han var ute etter combo og ikke stack så er det vel bare openback som skulle være noe problem? 212 combo er jo så grisesvært at det er mer gunstig å dele det opp i topp og cab. I den prisklassen tror jeg fortsatt den er ett av de bedre valgene...

edit: Om trådstarter kan gå for stack så er kanskje dette noe, om prisen faktisk stemmer? Ashdown

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut Randall G75 eller 100. Du får disse comboene til latterlig bra pris, rundt 2000kr på bruktmarkedet. Mye amp for pengene :)

VOX VT-serien er ganske god også dersom du får en grei pris på dem :)

Hva med: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26657038?

Har en line 6 spider iv 75, som det er veldig bra lyd i etter min mening, er denne bedre? kjøpte den 8280'en, men skal levere den tilbake, lyden er alt for pinglete syns jeg, må ha litt mer power! lyden blir alt for tynn og skarp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Randall G75 er vel akkurat den samme ampen som Morgan og JJ labs. Husker ikke modellbetegnelsene på disse, men de er ennå rimeligere.Tror Morganen heter noe av det samme som Randalln. Er forøvrig ikke fan av disse selv, men synes de låter bedre enn Line 6 spider 3 75 watt.

Hva med å vente til det kommer en brukt røramp på markedet. Har en blackstar HT club 40 som ihvertfall jeg synes låter veldig bra. Disse koster jo ikke all verden brukt ,og være seg Blackstar eller et eller annet så anbefaler jeg rør pga at det føles bedre å spille på. Men Dimebag sverget til transistor. Transistor er vel kjappere i responsen, men sololyden er etter min mening mye bedre med rør( Forsåvidt allt) . Har hørt Peavey Valveking på cd og blitt imponert over lyden, så som sagt over kunne den vært noe å testet ut.

Endret av Brekkvasselven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.