Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterker Mikrofoner?


Anbefalte innlegg

Heisann! har lyst til å forbedre gitaropptakene mine litt, og leter da etter noen mikrofoner til å ha foran forsterkeren min. Jeg har egentlig bestemt meg for å kjøpe en SM57 (Liker å ha den til skarptromme og til gitar) men leter da etter en til.

Spiller med en del bass i lyden, og vil ha noen som fanger det opp godt. det her er et HJEMMESTUDIO, så leter ikke etter noen fantastiske greier, fint om dere vet om noe i samme prisklasse som SM mikken.

Den skal ikke brukes live. Det er mange mikrofoner som fanger opp lyden av plekteret som slår mot strengene, hvis man bruker den på en forsterker som er i samme rom som gitaren ("Litt overfølsom kondensator effekt") Så vill da ha noe som gjør det som SM mikken gjør; Er veldig dedikert til nøyaktig den den peker på, og ikke alt på siden eller bak.

Kjør på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den prisklassen ville jeg kjøpt 2stk shure sm57. Det er mange plater som er spillt inn med de 2 mikkene. Fungerer hvertfall fint til heavy metall.

Har egentlig ikke bruk for to like. Men det er jo et alternativ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SM57 er et godt valg.. Hvis du skal gjøre tonen littt fyldigere er en Sennheiser MD421 et kjempevalg, men den er kansje litt for dyr. Hvis du ønsker å supplere med en mic med annen lyd, er kansje en Beyerdynamic Opus39 et rimeligere valg - koster mindre en SM57 og låter kult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.