Gå til innhold
Norstorm

Kanskje feil med en Edge Pro tremolo

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en brukt gitar i går, og etter en kjapp setup, så "knekker" tremoloen når jeg bender...

Først kjenner jeg at den møter litt motstand, fortsetter jeg høres ett (((DOOONG))), og det kjennes ut som om tremoloen løper over ett hakk eller en hindring, før den spretter videre..

Dette kan jeg ikke leve med..

Noen som har peil på hva dette kan være???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løsne strengene og se om knivene på broa har laga hakk der hvor dem møter de "stolpene"(ANER ikke hva det heter..?) .. Etter som jeg har forstått kan det skje hvis man justerer høyden på broa uten å slakke strengene.

Ellers kan det vel kanskje være en fjær som er på bærtur?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekka at knivenden på edgen ligger rett i forhold til sporene på boltene som går opp fra gitaren. kan muligens vøre en årsak. Ved strengeskift kan det forkomme at det kommer litt ut av plassering

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha.. Skal prøve å sjekke det..

Er det slik at ting kan dras på plass igjen da??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dra opp enden som går mot bridgmikken til det knepper på plass( Om den er ut av posisjon) Se etter så ser du om den er glidd ut fra hakket sitt. Er litt ekkelt pga draget til fjærene men det bær gå fint. Tar du av alle strengene samtidlig ved strengeskift?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, gjorde det i går, da jeg ville olje fretboardet og rengjøre litt generelt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, men for å få til detta, så må jeg vel av med fjærene da..? De holder den jo stramt inntil de der stud tingene..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For ikke sett no særlig neddi der :S Ser studsa, men knivene ligger på "andre siden" liksom.. Så ser dem ikke.

Er ikke noe å ta tak i her heller om jeg skal bruke makt, så :|

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.