Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson LP standard 50's og 60's


Mister

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å skaffe meg en Gibson Les Paul standard, har ikke bestemt meg enda, men kan velge mellom en "honeyburst faded 50's" og en "honeyburst faded 60's."

Så det jeg lurer på, er følgende:

-Hva er forskjellen mellom de to og hvordan er de forskjellig fra en "vanlig" LP standard?

-Er det noen som har en formening om hvilken som er best? (med mindre det kun er smak og behag)

-Har hørt att 60's utgaven har litt smalere hals, vet ikke om det stemmer?

-Kan nevne at jeg har en Gibson SG standard (2009) fra før, hvordan er de i forhold til den (halsen altså)?

PS! Fant ingen annen tråd som gav meg svaret på dette, men viss der er en fra før, kan jeg bare få en link dit og så stenge denne.

Endret av Mister
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 60s hals er nok ikke smalere, men tynnere.

Na har jeg ikke prøvd en SG men har forstått at standard modellen er hovedsaklig den av sg modellene som vanligvis har tynn hals.

Så kan godt hende at 60s halsen er den rette for deg desom du synes Sg'en din har god hals.

Vil anbefale deg å teste en faded gitar før du bestemmer deg, da ikke alle liker den 'ubehaldlete' følelsen en faded gitar gir.

De får også lettere skjører enn en lakkert gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 60s hals er nok ikke smalere, men tynnere.

Na har jeg ikke prøvd en SG men har forstått at standard modellen er hovedsaklig den av sg modellene som vanligvis har tynn hals.

Så kan godt hende at 60s halsen er den rette for deg desom du synes Sg'en din har god hals.

Vil anbefale deg å teste en faded gitar før du bestemmer deg, da ikke alle liker den 'ubehaldlete' følelsen en faded gitar gir.

De får også lettere skjører enn en lakkert gitar.

Du har et poeng der. Jeg synes faded LP gitarer SER veldig kule ut, men vet ikke hvordan det føles uten den glatte lakken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.