Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaring med Line 6 Spider IV HD 150?


OMOEN

Anbefalte innlegg

Heisann

Noen med erfaring på Line 6 sine Spider IV HD 150 topp??

Tenker da på lydkvaliteten når volumet er høyt! Hvordan funker den i bandsetting? Små gigger?

Er Spider Cab 412 MKII det beste alternativet for den ampen?

Endret av OMOEN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei der...

Jeg har en slik topp ink fotbrett, og har brukt det opp mot 4x12 kabinetter med V30 og G12-75. Og det i samme setting med en

brølete 100W røramp. Det er ingen tvil om at rør slår knock-out på Line6 ampen når det er snakk om å spille "fytti-hælvete-høyt". MEN, snakker vi om HØYT NOK til "fest på lokalet" så funker den fjell. MEN, vær klar over at lydbildet endrer seg ganske mye når volumet skrues opp på denne type amper. Dvs sitter du hjemme å setter opp patcher som låter fett på stue-volum, så ikke forvent at disse låter like kult når du skal ut å spille med høyt volum.. Jeg har løst dette tidligere ved å lage dual sett med patcher, en for kosespilling hjemme (volum tilpasset moderat trommis) og en for Høytspilling (Volum tilpasset Animal fra Muppetshow:-)..

Av de to kabinettene jeg brukte låt det med G12-75 elemneter best, har hørt at Line6 sitt eget kabinett låter enda bedre da ampen er voicet til et mer nøytralt kabinett.. Dvs at kab.simulering blir enda bedre..

Jeg har som sagt kjørt røramper i samspill med denne og det fungerer mer enn greit nok. Skal du ha en amp som primært det skal spilles høyt på (utespilling, gigg`s) så bør du vurdere en røramp, skal du en amp som primært blir brukt hjemme med en gigg i ny og ne, så er ikke en 15HD å forakte.. Jeg synes den låter meget bra, men forvent å bruke noen timer med å sette opp patcher. Men med siste sw til denne ampen som gir støtte for å sette den opp via PC (USB) er dette en triviell sak..

Jeg skal forøvrig selge min 150HD ink.fotbrett da jeg i dag kun bruker ampen som en multieffekt til PA. Dvs jeg bruker ikke ampens fulle potensiale, og vil bytte den ut med et rent effektbrett (Line6 POD HD500)

Endret av Neros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - og takk for et godt og utfyllende svar.

Jeg har bitte litt erfaring med røramp., da vi i øvingslokalet bruker 1 stk Peavey 5150 + Peavey 412 Cab på hver gitar. Og ja... Det spiller "Fytti-Helvete-Høyt". Volumet står på ca "kl 9-10" og trommene sliter med å henge på!! Og min erfaring er at ampen spiller bare fetere og fetere dess mer vi tar i!! Men det utsyret låner vi foreløpig.

Men - Jeg har ingen effekt pedaler, så jeg syns jeg får begrensede muligheter gjennom "kun" to kanaler.

Vi spiller stort sett cover ( gammel Metallica, Megadeth ol. ) og jeg spiller stort sett lead. Derfor savner jeg alle forskjellige effektene en Line 6 har.

F.eks.: Rythm med massiv og tight vreng. Lead solo med reverb og litt mer skarphet, Clean som er forholdsvis varm, Clean solo...etc

Har en Line 6 Spider 30 hjemme, og liker den veldig godt med de effektene jeg har programmert, og kan kjøre direkte via fotbrettet.

Men som sagt: er noe skeptisk til transistor amp når volumet begynner å bli ordentlig høyt!!!

PS: Men i gig sammenheng? Blir ikke da kabinettene oftest micet opp?? Da behøver ikke volumet fra ampen være så sykt høyt????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men som sagt: er noe skeptisk til transistor amp når volumet begynner å bli ordentlig høyt!!!

PS: Men i gig sammenheng? Blir ikke da kabinettene oftest micet opp?? Da behøver ikke volumet fra ampen være så sykt høyt????

Din skepsis er berettiget når det gjelder trans-amper som spiller "ordentlig høyt". Og ja, det er ikke helt ukjent at man blir mic`et opp :) Min sønn på 15 skulle spille i et kulturhus og dro med seg Line6 HD147 samt 4x12, og ble nesten skuffet da han ble mic`et opp :lol: Kunne i realiteten ha tatt med seg toppen og kjørt denne direkte i pulten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.