Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger virkelig hjelp


mark

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg Steinberg Ci2 lydkort og midikeyboard. Bruker Cubase 5AI som fulgte med lydkortet. Skulle tro at dette var veldig lett å få til, men det var det ikke. Problemet er når jeg skal adde en ny instrument track. Får bare opp keyboardet, ikke gitaren. Hvordan velger man at det nye instrument-sporet skal komme fra gitar(lydkort) og ikke keyboard som går rett i annen USB? Har prøvd å lese manualen, men fatter det ikke. Utrolig kjipt å ikke få det til når man har brukt mye penger på det. Er litt utålmodig. Har instalert de nyeste driverne for lydkort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrj har helt rett. Du vil legge til et lydspor (audio track) der du tar opp lyd fra en mikrofon/linjeinngang. Instrument track lar deg bruke keyboardet eller en annen MIDI-kilde til å spille på softwareinstrumentene som ligger på maskina. Den tar ikke opp noen fysisk lyd fra instrumentet ditt, bare MIDI-signaler.

Torbiz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå valgt nytt audio-track, men får allikevel ikke registrert lyden på det tracket. Det blir registrert lyd helt til høyre på transport-window (F2), under default input- audio(?), men lyden registreres ikke oppe ved siden av tracken. Kan dette ha noe med busses(F4) å gjøre? Takker for hjelpen så langt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrj har selvfølgelig helt rett igjen. Dersom du ser utslag på inputmeteret på transportpanelet, skal du ikke behøve å gjøre noe med VST Connections. Jeg vil råde deg på det sterkeste til å lese litt i manualen, det kommer til å spare deg mye bry. Den ligger under Hjelp-menyen som pdf.

Lykke til!

Torbiz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.