Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Øvingsplan


Kgrenne

Anbefalte innlegg

Heisann! Har spilt gitar i 7-8 år og trenger litt hjelp for å komme videre. Har fått råd om å utarbeide en øvingsplan, men har ingen kunnskaper om dette. Finner svært lite matnyttig ved å google det dessverre.

Hvis noen her kunne fortalt litt om hvordan jeg bør gå frem for å få til en øvingsplan hadde jeg vært veldig takknemlig =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Har spilt gitar i 7-8 år og trenger litt hjelp for å komme videre. Har fått råd om å utarbeide en øvingsplan, men har ingen kunnskaper om dette. Finner svært lite matnyttig ved å google det dessverre.

Hvis noen her kunne fortalt litt om hvordan jeg bør gå frem for å få til en øvingsplan hadde jeg vært veldig takknemlig =)

Hei,

Det store spørsmålet er jo hva du ønsker å bli bedre på. Det kan være smart å prøve å se spillet ditt utenfra. Hva er det som må bli bedre for at du skal låte slik du ønsker? Du kan siden sette langsiktige mål (jeg skal bli verdens raskeste gitarist) og delmål som hjelper deg på veien (jeg skal få til å spille jevne 16-deler i 140bpm innen påske). Hvor ofte øver du? Når du setter opp en øvingsplan, må du ta hensyn til hvor mye tid du har til rådighet. La oss si at du får til 2 timers øving 3 dager i uka. Plukk et sett med øvelser til de forskjellige dagene. Det er smart at i hvertfall noen av øvelsene går igjen, slik at du får kontinuitet. Du kan jo starte med en 20 minutters teknikkøkt/oppvarming som er lik hver gang før du går løs på dagens tema. Hva du ønsker å øve på må du altså finne ut av selv, eventuelt sammen med din gitarlærer eller en som kan observere spillet ditt objektivt. Det er uansett smart å ha noen teknikkøvelser, det blir man liksom aldri ferdig med. Lykke til!

Hilsen Torbiz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Har spilt gitar i 7-8 år og trenger litt hjelp for å komme videre. Har fått råd om å utarbeide en øvingsplan, men har ingen kunnskaper om dette. Finner svært lite matnyttig ved å google det dessverre.

Hvis noen her kunne fortalt litt om hvordan jeg bør gå frem for å få til en øvingsplan hadde jeg vært veldig takknemlig =)

Har du noen du spiller sammen med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar. Nei, jeg spiller alene.

Da ville jeg kikket etter noen bra backing tracks å spille på, eventuelt Band In A Box. Har du en iPhone, iPad, iPhone Touch eller Mac? I så fall er iReal Book et veldig bra og billig verktøy for å generere komp på akkordprogresjoner. Det er helt uvurderlig for å lære seg å spille sammen med folk.

Torbiz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er interessert i en øvingsplan og en haug av øvelser er dette noe av det beste jeg har kommet over både av det som koster penger gratis gitartimer/øvingsplaner. Sjekk ut denne siden her: http://pbguitarstudio.com/

og Youtubekanal http://www.youtube.com/user/pebberbrown

Hvis du følger opplegget han har laget Dailypracticeplan med øvelser har du ting å gjøre livet ut. :) Og ja det er gratis.

Jeg syns gitarøvelsene og pdfene han har utarbeidet er veldig gjennomtenkt/systematisert.

Endret av Nidhogg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.