Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson L-130 el-akustisk


Stian_a

Anbefalte innlegg

Var innom en artist som heter William Fitzsimmons, å gitaren han spilte på hørtes magisk ut. Sjekket ut ting, å det var en Gibson L-130 av en eldre årgang.

Sjekket ENDA litt mer rundt, å så at den sto til 800-950$ i utlandet, inkl kasse og i såkalt "veldig god stand". Ingen riper av nevnverdige slag, strøken kasse og ingen fretboard slitemerker ol.

Nå er jo mitt spørsmål om jeg tjener noe på å handle denne utenlands?

900$+100$ (sikkert) i frakt, evnt. 25% av dette i moms om jeg ikke slipper unna ved å skrive ett figurativt beløp.

Noen som har peiling på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke så mye om denne gitaren, men det kan godt hende du blir skuffet når du spiller på den selv, og at lyden slettes ikke er så "magisk" som den du hørte. Det er veldig mange faktorer som spiller inn på lyden. Du har selvfølgelig gitaren, men du har også hvilke typer strenger, hvordan gitaren ble mikket opp, hvordan lyden ble tatt opp, hvordan lyden har blitt justert i preproduksjon, mixing, mastering osv. Sist med ikke minst, hvordan utøveren former lyden.

Sjekk denne :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for svar!

Ja. Jeg har også tenkt på dette problemet med at jeg ikke vet hvordan den er å spille på. Dette er probletmatisk, da jeg mener gitaren gikk ut av produksjon for 5år siden.

Personlig jeg mener det er 40/60 med person og utstyr. Du hører alltid det er en god gitarist, å får alltid maks ut av gitaren, men om du har utstyr som er bøtte, så blir ikke lyden så fullkommen uansett.

By the way, etter å ha scanna videon et par ganger til, så ser jeg han spiller en Taylor 914e med org pickups. Nå er jo dette en "litt" dyrere gitar.

Jeg har gitt 1000kr bud på en TW-28, tanglewood.

Jeg har faktisk en fra før. Min har fått en kraftig bukkel i halsen som spenner oppover mot strengene, så den tar i uansett når jeg spiller over 10bånd. Dessuten har den sprekt på begge sider av hullet i midten, takket være min minste bror.

Fornøyd med gitaren for pengene faktisk! Kostet meg 4k for 3år sia,nå 1000kr er da inkl frakt. hehe

Endret av Stian_a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.