Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Killswitch


EvenVj

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge vert hekta på buckethead og tom morello, og jeg har veldig lyst på en slik killswitch som de bruker. Jeg har funnet en billig en på ebay, og tenker på å kjøpe den. Men jeg lurer: er det vanskelig å installere en på gitaren? Jeg har en esp ltd ec-1000 deluxe, og lurer på om det kanskje ikke er så lurt å begynne å drille hull i den. :P

Even

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytter denne til riktig underforum.

Ville tenkt litt på hvor mye du faktisk kommer til å bruke en slik knapp? Har du en Les Paul eller en annen gitar med to volumpoter er det jo bare å dra ned volum på den ene pickupen, og bruke pickupswitchen som killswitch. Det er vel det Tom Morello gjør, såvidt jeg vet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å installere en killswitch er kanskje noe av det letteste du kan gjøre med en gitar (ikke egentlig, men det er ganske enkelt)

1.Du tar en on/off 2 way switch

2.Du finner de 2 ledningene som går til output jacken

3.Du lodder den ene pinnen på bryteren til en av ledningene

4.Du lodder den andre pinnen til den andre ledningen.

Eller lettere sagt: Du lodder ground og hot sammen.

Hvis du hadde tatt deg bryet å google, hadde du funnet ut at det ikke er store jobben.

Og til Aphelion; Ja, det kan fungere på samme måten, men skal du bruke den som buckethead er det mye smartere å ha en knapp. Da er det både lettere å gjøre det kjapt, og mindre sjanse for at du ødelegger bryteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thor er inne på noe her gitt.... ;)

Iflg Google har denne gitaren to volumpoter som en Les Paul, så ja, bare å dra ned neckvolumen og vips du har en killswitch..

Endret av Amund Blix Aaeng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.