Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Epiphone Korina Flying V (1958)


S-Ove

Anbefalte innlegg

Ble litt sugen på ny gitar igjen, en Epiphone Korina Flying V (1958) noen som har testet denne gitaren?

Ser prisen på Ebay ligger på ca 2700kr er de verd denne prisen ?

Er denne gitaren blitt solgt i Norge kan ikke se noen som selger den verken privat eller butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd en, og om den er vert 2700 kroner kommer helt an på hvilke gitarer du har fra før. Det er en helt-ok gitar, men den kan opfattes litt klossete og kantete. Micene er lite inponerende, så du bør legge med i prisen at du bør oppgradere dem.

Lyden kan forresten sammenlignes med micene i de billigste gitarene til epiphone: http://gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=485 Hvis du har prøvd den der for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer helt an på hvilke gitarer du har fra før.

Hmm har så mange gitarer her alt fra Gibson les paul, Epiphone LP, China Gibson clone og Fender kopi. jeg liker dem alle på sin måte :)

Ble litt sugen når jeg så denne videoen fint gitar da, får håpe det går over har vel nok gitarer nå.

Ja jeg har prøvd epiphone LP100 jeg likte ikke lyden ikke gitaren heller.

Siden du sammenligner den med LP100 hvorfor koster den ikke det samme da

fant den på Gjøvik musikk til 5 395 kr se her

Endret av S-Ove
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De koster ikke det samme siden det er en litt mere "Eksklusiv" modell, samme med epiphone explorer.

Med det utvalget du har, tror jeg ikke det er et veldig bra kjøp for å være ærlig, mere en "Henge på veggen og se kul ut" gitar.

Da tror jeg du bør spytte inn et parr lapper til å gå for en gibson : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sitter eksakt samme picuper på Epiphone Flying V '58 som på Epiphone Les Paul Custom og Standard. Ergo: du kan ikke sammenligne den med den billigere Les Paul 100...

Gitaren har også samme byggekvalitet som LP Custom og Standard. Tight og bra gitar for pengene.

Hadde denne gitaren selv før jeg "oppgraderte" til Gibson '67 Flying V. Jeg satte i en Gibson-pickup i halsposisjon og da ble den enda bedre.

Anbefales av meg ihvertfall... men jeg er jo litt inhabil da... jobber jo på Gjøvik Musikk. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må huske at disse legger ut bilder av en ekte Gibson (tatt fra eBay), men sender deg en kopi.

Hehehe ja jeg vet det har kjøpt en Gibson Ace Frehley clone der før som du sikkert vet.

Jeg kjøper ikke mer av de type gitarene. Selv om min ble bra ,etter å ha påkosten den noen tusen.

Jeg har handlet den Epiphone Korina Flying V 1958 som står på Gjøvik musikk. :rolleyes:

Endret av S-Ove
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe ja jeg vet det har kjøpt en Gibson Ace Frehley clone der før som du sikkert vet.

Jeg kjøper ikke mer av de type gitarene. Selv om min ble bra ,etter å ha påkosten den noen tusen.

Jeg har handlet den Epiphone Korina Flying V 1958 som står på Gjøvik musikk. :rolleyes:

Gratulerer med ny gitar! Flying V er råtøft, jeg kjøpte nylig en Gibson faded 3 pickup, genialt :wub:

Jeg er fornøyd med min Ace kopi også, etter oppgraderingene! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny gitar! Flying V er råtøft, jeg kjøpte nylig en Gibson faded 3 pickup, genialt :wub:

Jeg er fornøyd med min Ace kopi også, etter oppgraderingene! B)

Ja det er kjekt med nye gitarer amper også :) jeg kunne kjøpt en Gibson Flying V faded på finn for kun 1000kr mer. Men valgt falt på Epip'en har sittet noen timer og lest om den på nettet og den har fått meget bra omtale rundt om. Den blir ikke tatt inn av Luthman. De fikk 6 stk inn ved en feilsending og Gjøvik musikk fikk en av dem.

Hvor de andre ble av vet jeg ikke. Dette er ikke en gitar man normalt finner i Norske butikker. Så jeg håper den er bra :)

Endret av S-Ove
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sitter eksakt samme picuper på Epiphone Flying V '58 som på Epiphone Les Paul Custom og Standard. Ergo: du kan ikke sammenligne den med den billigere Les Paul 100...

Gitaren har også samme byggekvalitet som LP Custom og Standard. Tight og bra gitar for pengene.

Hadde denne gitaren selv før jeg "oppgraderte" til Gibson '67 Flying V. Jeg satte i en Gibson-pickup i halsposisjon og da ble den enda bedre.

Anbefales av meg ihvertfall... men jeg er jo litt inhabil da... jobber jo på Gjøvik Musikk. :lol:

Du kan virkelig ikke påstå at Humbuckerene i epiphones flyvende vagina låter bra?

Byggkvaliteten er jo ikke fæl akuratt, men hvis du har spilt på litt dyrere gitarer påstår jeg at den føles kantete og rar.

Men OT: Ikke kjøp den fra Ebay eller de sidene du linker til, det er lett å legge ut et bilde av en epiphone og sende en kopi.. Det virker som en trend fortida å kopiere gitarer av den billige typen. Det er lettere for folk å kjøpe en Epiphone/Squier gitar og ikke legge merke til at det er en billigere kopi, en hvis du får en kopi av en Fender signatur til 15 lapper : )

Anbefaler deg å bestille fra en forhandler du kjenner til, eller bestille den inn via en musikkbutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan virkelig ikke påstå at Humbuckerene i epiphones flyvende vagina låter bra?

Byggkvaliteten er jo ikke fæl akuratt, men hvis du har spilt på litt dyrere gitarer påstår jeg at den føles kantete og rar.

Men OT: Ikke kjøp den fra Ebay eller de sidene du linker til, det er lett å legge ut et bilde av en epiphone og sende en kopi.. Det virker som en trend fortida å kopiere gitarer av den billige typen. Det er lettere for folk å kjøpe en Epiphone/Squier gitar og ikke legge merke til at det er en billigere kopi, en hvis du får en kopi av en Fender signatur til 15 lapper : )

Anbefaler deg å bestille fra en forhandler du kjenner til, eller bestille den inn via en musikkbutikk.

Om du leser litt lengre oppe så har eg kjøpt den på Gjøvik musikk tror ikke de selger kopier (cloner)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått prøvd denne gitaren i snart en ukes tid, og jeg må si at den ikke blir noen henge på veggen gitar. Jeg har hatt mange Epiphone gitarer og har noen igjen ennå, og de kan ikke sammenlignes med dem Korina'en den er i en annnen klasse. Den låter helt rått kunne ikke tro at det samme pic'ups som i min Epi LP standard. Jeg vil si meg meget fornøyd med Epiphone Korina Flying V 1958 den var verd 5 lapper uten tvil. Når jeg plugger den inn i min Bugera 333 combo så klarer jeg nesten ikke stoppe og spille. :rolleyes:

Men en ting er rett, det tar noe tid å venne seg til å sitte å spille på en flying V den føles kantete ja.

Men når lyden kommer ut glemmer jeg det hehehe :D

DSCF1369.jpg

Endret av S-Ove
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.