Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vox AC4TV innebygd høyttaler vs ekstern.


Balthazar

Anbefalte innlegg

Hei folkens

Jeg har nettopp vært på Riff i Oslo og testet AC4TV, og syns den låter veldig bra, så jeg har lyst til å kjøpe den. Eneste jeg har å utsette på den er at jeg syns den er litt mangelfull i diskanten. Altså litt lite diskant. Jeg har googlet masse, og funnet ut at nesten alle syns den låter bedre med eksternt høyttalerkabinett. Et ord som går igjen er at den lyder "bigger". Jeg er helt nybegynner på forsterkere, så jeg lurte på om noen vet om eksternt høyttalerkabinett også kan hjelpe litt på diskanten, altså gi den ørlite grann åpnere lyd? Kunne ikke finne noe mer detaljert om på hvilken måte lyden kan bli bedre. I såfall kan jeg jo kjøpe den, og senere bygge ut m/eksternt kabinett. Vox' kabinett som er dedikert til ac4tv har 12" element, altså større enn 10" som sitter i comboen.... det skulle etter min forståelse gi mindre diskant. Men jeg har altså ikke peil på dette, kanskje kabinett/element er bedre, og derfor gir mer diskant. Det gjør ingen ting om lyden fortsatt har litt mørkere karakter enn gjennomsnittsampen. Jeg er ikke ute etter "moderne" lyd, jeg foretrakk Voxen framfor fx Blackstar HT-5.

Jeg syntes lyden var høyere enn jeg hadde forventa, selv på 1/4 watt med endel crunch. Tror dere det er akseptabelt nivå for en betongblokk, med urovekkende stille naboer?!

Endret av Balthazar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens