Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall Valvestate 8100


Espy

Anbefalte innlegg

Er ikke i salg lenger, så nypris finnes nok ikke. Bør ikke koste all verdens brukt, da det er en transistor amp (1 rør i preamp'en). Er en "hybrid". Skriker ganske høyt, mangler ganske mye i bunn. Har en 8100 med 8412 kabinettet som solgtes sammen med toppen i sin tid, men den står mer til pynt egentlig. Tror forresten de kom i produksjon i '91, men det er mulig jeg tar feil. Chuck Schuldiner som så vidt var innom Slaughter spilte på VS en god stund mener jeg. Kjøpte faktisk en gitar av Dave (vokalisten) en gang :-P Dennis Stratton (var med på første Maiden skiva) kjører en 2*12 Valvestate kombo live med Praying Mantis.

Her kan du lese litt om den fra Marshall

http://www.marshallamps.com/archive/valvestate1b.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke i salg lenger, så nypris finnes nok ikke. Bør ikke koste all verdens brukt, da det er en transistor amp (1 rør i preamp'en). Er en "hybrid". Skriker ganske høyt, mangler ganske mye i bunn. Har en 8100 med 8412 kabinettet som solgtes sammen med toppen i sin tid, men den står mer til pynt egentlig. Tror forresten de kom i produksjon i '91, men det er mulig jeg tar feil. Chuck Schuldiner som så vidt var innom Slaughter spilte på VS en god stund mener jeg. Kjøpte faktisk en gitar av Dave (vokalisten) en gang :-P Dennis Stratton (var med på første Maiden skiva) kjører en 2*12 Valvestate kombo live med Praying Mantis.

Her kan du lese litt om den fra Marshall

http://www.marshallamps.com/archive/valvestate1b.html

Er ikke i salg lenger nei? Skjønner... Nei grunnen til at jeg lurte var fordi det er en som har en til 1500,- og sier at pris kan diskuteres :P At den skriker høyt er nå fint, men alltid en bakdel hva? :/ (At den mangler mye i bunn)

Står din til pynt fordi den ikke er bra nok lenger? Er den verdt 1500,-?

Men seriøst, fikk du kjøpt en gitar av vokalisten? Stilig da! Har han signert den og eller? ;)

Hvis det er som du sier og den er fra 91' så har nok selgeren bomma litt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en VS8080 kombo hjemme her for service...

Mange potmeter på denne som kan skurre.

Må si meg enig med Paul W, veldig skrikende og lite bunn. Virket som den var helt fri for basslyder.

OD1 er veldig tam, OD2 noe bedre, clean og crunch helt ok!

Men synes også at den ikke blir bra ved høyt volum, men ganske ok på lavt.

Prisen tør jeg ikke si noe fornuftig om, bortsett fra at 1500 minus litt pruting ikke hørtes vilt ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en VS8080 kombo hjemme her for service...

Mange potmeter på denne som kan skurre.

Må si meg enig med Paul W, veldig skrikende og lite bunn. Virket som den var helt fri for basslyder.

OD1 er veldig tam, OD2 noe bedre, clean og crunch helt ok!

Men synes også at den ikke blir bra ved høyt volum, men ganske ok på lavt.

Prisen tør jeg ikke si noe fornuftig om, bortsett fra at 1500 minus litt pruting ikke hørtes vilt ut..

Så det kan fort forekomme noen dumme feil? Jeg er jo ikke akkurat veldig teknisk anlagt heller <_<

Jeg spiller bare på lavt volum, så det er jo greit nok. Spiller bare hjemme på rommet mitt :D

Ja 1500,- er jo ikke akkurat mye, men kjipt at han bor langt oppi Norge da. Postnummer 8600 eller no sånt :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke i salg lenger nei? Skjønner... Nei grunnen til at jeg lurte var fordi det er en som har en til 1500,- og sier at pris kan diskuteres :P At den skriker høyt er nå fint, men alltid en bakdel hva? :/ (At den mangler mye i bunn)

Står din til pynt fordi den ikke er bra nok lenger? Er den verdt 1500,-?

Men seriøst, fikk du kjøpt en gitar av vokalisten? Stilig da! Har han signert den og eller? ;)

Hvis det er som du sier og den er fra 91' så har nok selgeren bomma litt :P

1500 er helt greit, og klarer du å prute inn en del av fraktkostnadene er det helt topp. Kabinettet kan du jo bruke med en annen topp senere, inntil du bestemmer deg for å legge penger der også - det er ikke akkurat det drygeste kan'et (kjipeste marshall har satt sammen syns jeg). Bør helt sikkert ha en lett overhaling av elektronikken, som askret skriver har pot'ene en tendens til å skurre villt. Jeg rensa min for en tid tilbake, og det gjorde underverker :)

Og ja, kjøpte en strat av Dave (Slaughter). Heldigvis rablet han ikke på den, siden det var en strøken Iron Maiden signatur :-) slengte til og med med noen patchkabler og ca 40 plektre gjorde han også. Driver visst en liten platesjappe og kjøper og selger instrumenter og slikt for tida etter det jeg forstår :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo virkelig det folk flest forbinder Chuck med... :rolleyes:

Aner ikke hva folk flest gjør, det er nå i alle fall det jeg gjør. Death har jeg aldri hørt så mye på, så selv om jeg regner med det er dem du sikter til, kan jeg ikke ytre meg om dem eller Chuck's i forbindelse med dem.

rolleyes.gifrolleyes.gifrolleyes.gif

Endret av Paul W
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.