Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sang tips?


NoNamesLeft

Anbefalte innlegg

Er et ganske nytt band og leter etter sanger vi kan spille. Ingen har spillt mer enn 2 år på sitt instrument så helst ikke noe for avansert.

Er 2 gitarer, bass, tromme og vokalist (gutt)

Sanger vi kan:

Thin Lizzy - Waiting For an Alibi

AC/DC - If you want blood (You've got it)

Noen som har noen forslag til lignende sanger? (helst ikke for lange :P )

Endret av NoNamesLeft
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standar svar fra meg: Judas Priest : British Steel albumet inneholder flere låter som "river godt" og er svært overkommelig å øve inn. De fleste soloene er også såpass hyggelige at de kan læres inn uten å bruke hele sommer`n...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig Kiss, alt av AcDc, alt av Nirvana og Pixies

Vokaliseten liker ikke å synge AC/DC, men Kiss skal jeg se etter noen sanger vi kan spille! :D

Digger Kiss

Standar svar fra meg: Judas Priest : British Steel albumet inneholder flere låter som "river godt" og er svært overkommelig å øve inn. De fleste soloene er også såpass hyggelige at de kan læres inn uten å bruke hele sommer`n...

Skal høre igjennom albumet nå! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer utfyllende svar:

Sjekk ut Kiss - Love gun

Litt vanskelig solo da, men enkel å forenkle også :)

Nirvana - In bloom

Sjekk ut alt fra Nevermind plata.

Pixies - Gouge away

Enkel å spille, enkel å synge - badass låt :)

Pixies - u-mass

Enkel - genial tekst for litt yngre herrer med litt opprørsvilje :)

Pixies - Cecilia Ann

tøffere enn toget instrumental, litt vanskelig rytmegitar kanskje, men grei ellers - get your surf on!

Hvis dere er et ungt band er jo ofte problemet at vokalen er så som så, derfor låter gjerne låter som ikke krever de mest ekstreme vokalprestasjonene best, men har dere en ok vokalist finnes det et hav av klassiske rock/pop perler som enkle å spille og som "setter seg" hos folk nesten umiddelbart selv om de ikke har hørt låta før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ikke gå i fella med å øve inn sanger som er for vanskelige.

Et band er aldri berdre enn det dårligste medlemmet og jeg må si at det er myye artigere å se et band som spiller enkle låter, men som er tighte enn et band som spiller låter som er alt for vanskelige for dem.

Har sett så sinnsykt mange konserter i alle sjangre som lydteknikker og en ting er sikkert:

Publikum koser seg mest hvis det bandet spiller høres ut som musikk.

Satte det litt på spissen her, men du skjønner vel hva jeg mener :)

La musikken og showet komme i fokus og ikke hverandres ego. -Å spille i band er lagspill ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.