Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Embedded


Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hvorfor jeg har brukt denne tråden til å introdusere meg selv for 'samfunnet' her inne, men jeg griper sjansen nå på den solfylte dagen (ta ikke dette som et hint at jeg aldri er ute i solen, men heller er inne og har en pause!). Jeg har vært medlem lenge, men har aldri tatt det til en daglig rutine. Det har jeg da tenkt å endre, for jeg synes forumet er et bra initiativ og en fornuftig plass å lufte råd, spør om råd og snakke med andre gitar- og musikkentusiaster.

Jeg er da 20 år, og bor for tiden sammen med familien på Karmøy - nær Haugesund. Til høsten derimot blir det studier i Bergen. Da ønsker jeg også å få fart i den kreative 'jeg' - gjerne i et band.

Hvor lenge har jeg spilt gitar? Det er et spørsmål som er veldig vrient å svare på i grunn, da jeg har hatt av og på perioder i mine tidlige år. Jeg plukka opp min første gitar på ungdomskolen, som videre spilte inn på bruken av konfirmasjonspengene. En slant av de gikk da til min første elektriske gitar, som var en Ibanez RG740XL tror jeg det var! Etter et halvt år solgte jeg den videre til en nabo, og nøyet meg til kosespilling med stålstrengeren vi har hjemme. Ettersom årene gikk interesserte jeg meg mer for fotballen og gikk videre på Idrett på videregående skole. Så meg ikke langt i dette, så jeg plukte opp gitaren igjen, og kjøpte meg en Epiphone SG Vintage samt en Peavey Studio Pro 112 65w transistor amp.

Helt siden mine år som liten skitunge (nærmere sagt 12 åring) har jeg hørt på metal. Jeg begynte mine tidlige år med klassikerne Slayer, Iron Maiden, Korn, Megadeth og Metallica, men også med In Flames, Chimaira, Fear Factory Opeth og Cradle of Filth. Dette har aldri endret seg, og min dager er fortsatt viet til Death, Thrash, div Progressive og Black metal (dog flere artister/band utenom sjangeren som har sitt særpreg - Newton Faulkner, Eric Clapton, Trace Bundy, Eric Mongrain etc). Eneste er hard rock fasen i våren 2007, som fikk en rask ending etter Hove festivalen det nevnte året. Lamb of God, Unearth, Hatebreed, Chimaira, Neurosis, Mastodon, Slayer og ikke minst Gojira. En 'jaw-dropping' som satt en god støkk i meg etter hele eventen. Jeg kan si jeg ikke kom hjem den samme.

Stort sett hele mitt liv der jeg har hatt interesse for musikk har stort sett hele min dag gått til musikk. Om det er spilling eller lytting. Jeg hører fra jeg står opp, mens jeg er i dusjen, når jeg kommer ut av dusjen og går å lager mat, når jeg går til jobb, i pausen på jobb, når jeg går hjem fra jobb og akk ja... du forstår nok resten. Både jeg og mine venner kan si at jeg er mer enn normalt interessert for musikk (selv om mine kompiser stort sett er bitt av pop, hiphop, rapp og country parasitten). Sier strengt i fra om unødvendige kommentarer rettet mot min musikksmak, om det så er dama, familien, randoms eller mine nærmeste venner.

Jeg greier ikke å kåre et favoritt band, men noen av dem må være Gojira, Lamb of God, Whitechapel Opeth, Meshuggah og Behemoth. Mine største må bli Kerry King og James Hetfield, som fikk meg fiksert i dette her!

Per dags dato har jeg ikke rare utstyret, siden jeg har kvittet meg med topp og kabinett pga tørketid (som skal stoppe!). Det kan nevnes at jeg har brystsprenger av en 7 strenger, nemlig en Agile Septor med bariton skala og en Bare Knuckle Painkiller i bro posisjon (takk til Rocktrond!). Dette blir da koblet gjennom en Line6 POD X3 Live til en møkka Behringer 15w amp - som faktisk gir kurant lyd til mine behov. Jeg har også bestilt meg en LTD EC-1000 Black Cherry som er på vei over dammen til meg as we speak!

Det var det - selv om det faktisk ble i stor grad overskrevet. Skal ikke holde deg (som faktisk gidder å lese gjennom dette) lengre! Gå nå ut å ha en fortreffelig lørdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe å si på musikksmaken i alle fall :-)

Du får gi en lyd når du kommer til Bergen, om jeg ikke har mer spilling på gang enn nå er jeg lett med å klimpre litt - gjerne ting som går i den gata der musikalsk sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.